2019/09/27 ~ Gazipaşa ~ Kahyalar ~ Alanya ~ Konaklı ~ Avsallar ~ Okurcalar

Photo of2019/09/27 ~ Gazipaşa ~ Kahyalar ~ Alanya ~ Konaklı ~ Avsallar ~ Okurcalar Photo of2019/09/27 ~ Gazipaşa ~ Kahyalar ~ Alanya ~ Konaklı ~ Avsallar ~ Okurcalar Photo of2019/09/27 ~ Gazipaşa ~ Kahyalar ~ Alanya ~ Konaklı ~ Avsallar ~ Okurcalar

September 27, 2019
September 2019

near Kahyalar, Antalya (Türkiye)

2019/09/27 Of - Alanya Bisiklet Turu - Kahyalar - Alanya - Konaklı - Avsallar - Okurcalar

İotape ( Aytap ) Antik Kenti

İotape Antik Kenti Alanya, Gazipaşa eski (sahil) karayolu üzerinde yer alır. Bu yol antik kentin içinden, ortasından geçmektedir. Alanyaya uzaklığı 34 km, Gazipaşa uzaklığı ise 10 km dir. Alanyadan 26 km sonra Yeşilöz Köyü sahil kesiminde yeni yoldan değil sahil kısmına eski yola girmek gerekiyor. Bu kavşaktan yaklaşık 8,5 km sonra yol üstünde yer alan antik kente varılıyor. Kente giriş yeri, gişe bulunmuyor . Yolun üst kısmında yapılar olmakla birlikte ağırlıklı olarak yapılar deniz tarafında yer almaktadır. Antik kent adını, Kommagane kralı 4. Antiochus'un (İ.S.38-72) karısı İotape'den almıştır. İmparator Traianus'tan Valerianus'a kadar kent kendi adına sikke bastırmıştır. Kalıntılar Roma ve Bizans Dönemi özelliklerini taşımaktadır. Denize doğru uzanan yüksekçe bir burun, kentin akropolü durumundadır. Surlar bu bölüme kale görünümü vermektedir. Yapılar oldukça tahrip olmuştur.