2019.07.26. - Rajka - Pozsony - Hainburg és vissza

Photo of2019.07.26. - Rajka - Pozsony - Hainburg és vissza Photo of2019.07.26. - Rajka - Pozsony - Hainburg és vissza Photo of2019.07.26. - Rajka - Pozsony - Hainburg és vissza

July 27, 2019

near Nádortanya, Győr-Moson-Sopron megye (Magyarország)

Kellemes túra lett volna, ha nincs kánikula (volt 39,2 C° is a hőmérőn).
Pozsony várához elrontottuk az utat, lépcsőzni kellet felfelé. A várba nem lehet biciklit bevinni.
A szlovák és osztrák részen jó minőségű a kerékpárút, magyar oldalon csak a táblára költhettek. A szlovák részen több büfé, frissítő állomás található, amik pénteken délelőtt még zárva voltak, délután a visszaúton már mind kinyitott. A pozsonyi hidakon kényelmes felhajtókkal lehet átkerekezni. A kábelhídon is, ami a Google Földön nem látszott - mert az kétszintes! A gyalogos-kerékpáros forgalom a gépjárműves pályatest alatt, jó nagy szélességben fut.
A nehéz jelzést csak a kánikula és az utolsó 10 km-en erős és forrő szembeszél miatt kapja - nagyon kimerítő volt.

Eurovelo-6 tábla

Információs tábla Rajka külsőn, nem sokkal a határ előtt. Magyar oldalon csak ez utal kerékpárútra költött pénzekre. Önkritikusan le is írják - amit pirossal ki is emeltem. Nagyon elkeserítő a szlovák/osztrák és a hazai oldalon futó utak minőségének különbsége! Csak a településen belül van a járdából kijelölt és térkővel jelölt kerékpáros nyomvonal.

PictographCastle Altitude 682 ft

Pozsonyi vár

Elkapkodtuk és rossz útvonalon próbáltunk feljutni ezt a szakaszt senki ne kövesse kritikátlanul! Ezen az oldalon lent semmi nem utalt arra, hogy kerékpárral nem lehet a várba bemenni. Válhetően a nyugati oldalon kellett volna próbálkoznunk. Lépcsőztünk, nem esett jól. Már csak visszaúton találtuk meg azt az útvonalat, ahol feltolhattuk volna. Ez is meredek, ráadásul macskaköves. Pozsony-vára, a magyar országgyűlések évszázados épülete előtt Szvatopluk szobra áll. A várat egyébként szépen karbantartják, felújítják. Rengeteg turista fordul meg, tájékoztató szöveget viszont csak szlovákul láttunk.

PictographFountain Altitude 475 ft

kút szerszámoszlop

Közvetlenül a part mellett fut ez a szakasz. Szép a kanyargó folyó panorámája. A játszótér víz felőli oldalánál van a hideg vizű kút, mellette apróbb szerelésekhez szükséges szerszámos oszlop. A parton tovább pihenőhelyek, kávéző / étterem található.