2018/04/29 SKY18 - Tosunlar - Güney

Photo of2018/04/29 SKY18 - Tosunlar - Güney Photo of2018/04/29 SKY18 - Tosunlar - Güney Photo of2018/04/29 SKY18 - Tosunlar - Güney

April 29, 2018
April 2018

near Tosunlar, Denizli (Türkiye)

PictographWilderness hut Altitude 2,457 ft

Güney Belediyesi Misafirhanesi

2018/04/29 tarihinde 6 TL gibi bir ücret karşılığında konaklama imkanına sahip olduk. binanın kapısında görevlinin telefon numarası var. zaten küçük bir ilçe olduğu için herkes birbirini tanıyor, hemen yardımcı olurlar. beklentileriniz pek yüksek değil ve başınızı sokacak kapalı bir alan arıyorsanız biçilmiş kaftan.

PictographRisk Altitude 719 ft

Cindere barajı yapıldıktan sonra bu yol sular altında kalmıştır. 3-4 km güneydeki baraj setinin üzerinden geçiniz.

PictographWaterfall Altitude 1,027 ft

Güney Şelalesi

Güney Şelalesi, Denizli ili, Güney ilçesi, Cinlere Koyu sınırları içinde yer almaktadır. Güney ilçesinin yaklaşık 4 km. güneyinden gecen Menderes Nehri'nin kenarındadır. Şelale doğal güzelliği bakımından görülmeye değer yerlerdendir. Denizli'ye 70 km uzaklıktaki gizli cennet, birinci derecede SİT alanıdır. Güney ilçe merkezinin 3 km uzağında Cindere dağı yamaçlarından çıkan sularla oluşuyor. B. Menederes nehrine yaklaşık 20 m yüksekten nazlı nazlı dökülen şelale suyu kireçli, bunun sonucu olarak ta şelale yatağında kalker basamaklar ve çeşitli oluşumlar meydana getiriyor. Gün doğumundan akşama dek izlenmesi gereken Güney Şelalesi gelin duvağı tül perde, yelpaze biçiminde zümrüt yeşili kadife görünümlü yosunlar üzerinde süzülen su damlaları yıllarca süren akışıyla sarkıt dikitleri olan Damlataş Mağarası oluşturmuş, şelale akış seti içinde oluşan mağara içinde yüzülebilen derinlikte bir de göl saklıyor. http://www.denizli.gov.tr/guney-selalesi

PictographLake Altitude 741 ft

Cindere Barajı ve HES

Denizli'nin Güney ilçesinde Büyük Menderes Nehri üzerindedir. Entek Enerji firmasına ait santral 28,72 MWe kurulu gücü ile Türkiye'nin 366. Denizli'nin ise 8. büyük enerji santralidir. Tesis ayrıca Türkiye'nin 158. büyük Hidroelektrik Santrali'dir. Cindere Barajı ve HES ortalama 66.094.061 kilovatsaat elektrik üretimi ile 19.968 kişinin günlük hayatında ihtiyaç duyduğu (konut, sanayi, metro ulaşımı, resmi daire, çevre aydınlatması gibi) tüm elektrik enerjisi ihtiyacını karşılayabilir. Cindere Barajı ve HES sadece konut elektrik tüketimi dikkate alındığında ise 20.982 konutun elektrik enerjisi ihtiyacını karşılayabilecek elektrik üretimi yapmaktadır. http://www.enerjiatlasi.com/hidroelektrik/cindere-baraji.html

PictographCampsite Altitude 492 ft

Kamp yeri

Bir tuvalet yapısı bulunmasına karşın atıl ve pis durumda, Çeşme'de yok. Gece araçları ile içki içmeye gelenler olabiliyor.

Tripolis Antik Kenti

Tripolis Antik Kenti; Denizli merkezine 40 km. uzaklıktaki Buldan İlçesi, Yenicekent Kasabası ile Menderes Nehri arasındaki yamaç üzerinde kurulmuştur. Tripolis , batıya ve kuzeye açılan vadilerle Ege’ye güneydoğusundaki Çürüksu Ovası ve vadileri ile İç Anadolu ve Akdeniz’e ulaşımı bulunan antik kentlerden birisidir. Kentin güneyinde Çürüksu Vadisi’nde kurulmuş olan çağdaşı Laodikeia’ya 30 km. , Hierapolis’e ise 20 km. uzaklıktadır. Tripolis’in ilk kuruluşu hakkında kesin bilgilere sahip olunamamıştır. Ancak, kaynaklarda Tripolis’in ilk adının Apollonia olduğu daha sonra Geç Helenistik Dönem de Tripolis olarak adlandırıldığı ve ilk kuruluşunun Lidya Devleti zamanında olduğuna ilişkin belgelere rastlanılmaktadır. Tripolis Lidya Şehirleri arasında yer almasına karşın Frigya ve Karya bölgelerine ulaşımı sağlayan önemli sınır, ticaret ve tarım merkezlerinden biri görünümündedir. Menderes Nehri ile Çürüksu Çayı’nın bereketlendirdiği, Çürüksu Ovası’nın büyük bir bölümüne hakim kentlerden biri olup, kuruluş biçimiyle ve şehircilik anlayışı ile yörenin en zengin kentleri arasında yer almaktadır. Tripolis’in ilk kuruluşunun Lidyalılar zamanında olmasına karşın, yüzeydeki kalıntılar uslup olarak Roma ve Bizans Dönemi mimari özelliklerini ve yapı örneklerini göstermektedir. Tripolis Antik Kenti İ.Ö. II.yy sonları ile İ.S. I.yy. ortalarında ve IV. Yy. ortalarında birçok deprem ve savaşlara sahne olduğundan çok tahrip olmuştur. Kent en görkemli dönemini Roma devrinde yaşamıştır. Kentin Ana Cadde’sinde 1993 yılında Müze Müdürlüğü’nce kazı yapılmış olup, burada kazı çalışmalarına 2007 yılında tekrar başlamıştır. http://www.pau.edu.tr/tripolis/ http://www.pamukkale.gov.tr/tr/antik-kentler/tripolis-antik-kenti

Halil ağa çeşmesi

Belediye misafirhanesi ile kahvehane arasında kalan çeşme 2018/04/29 tarihinde gürül gürül akmaktaydı. suyu (içiliyor) son derece güzel.

2018/04/29 tarihinde suyu akıyor. (Suyu içilir.)

2018/04/29 tarihinde su akmasına karşın suyunun içilmediği söylenir. yaklaşık 100 kuzeyde köşe başındaki çeşmenin suyu daha iyiymiş.

2018/04/29 tarihinde su akmakta.

• Photo of Şaban Zihni GÖNEN
    Şaban Zihni GÖNEN Nov 25, 2020

Rota detaylı anlatılmış, tavsiye ederim. Kendilerini tebrik ediyorum.