2 Rondrit vanuit La Pera - hoofdroute (13453a)

May 22, 2023
May 2023

near La Pera, Catalunya (España)

Dag 2

Gala Dalí museum

Het Gala Dalí kasteel in Púbol is sinds 1996 geopend voor publiek. Het kasteel is één groot eerbetoon van Dalí aan zijn grote liefde, Gala. Ook hier heeft Dalí zijn creativiteit weer de vrije loop gelaten om Gala een zo comfortabel en mooi mogelijk thuis te geven. Het kasteel is Dalí's laatste werkplaats geweest en Gala is er uiteindelijk begraven. Openingstijden hoogseizoen: dagelijks van 10.00 tot 20.00 uur. Buiten het seizoen open van 10.00 tot 17.00 uur (maandag gesloten).

LET OP

Het volgende gedeelte is een sterk dalende weg. Je kunt dus flink vaart maken. Er zitten echter een aantal brede, diepe afwateringsgoten dwars over de weg die je met fiets en al kunnen lanceren als je hier met een te hoge snelheid doorheen rijdt.

Er zitten in deze weg veel kuilen, waarvan sommige behoorlijk diep zijn. Vooral bij fel zonlicht met alle overgangen van licht naar schaduw zijn ze soms lastig te zien.

Bezoek Castell d'Emporda

Voor een optioneel bezoek aan Castell d'Emporda ga je na de oversteek rechtdoor (circa 50 m extra klimmen en 0,6 km extra)

Bezoek Bisbal d'Emporda

Voor bezoek en/of lunch ga hier linksaf en na brug rechtsaf het centrum in.

Plaça Major

Bezoek Madremanya

Voor bezichtiging Madremanya ga hier linksaf.

LET OP

Het komende stuk kan wat dichtgegroeid zijn. Als dat het geval is kun je op de weg blijven rijden en pik je verderop de route weer op.

Inkorting route

Indien je hier rechtsaf gaat, kun je Corca even bezichtigen (aanrader!) en tevens heb je de mogelijkheid om de route in te korten. Kies je daarvoor volg dan route 13453b tot je weer op de hoofdroute bent. De totale fietstocht wordt dan: 17,4 km en 200 m stijgen en dalen.