13/13 Matanzas - (Lanchita La Regla) La Havana (Cuba)

Photo of13/13 Matanzas - (Lanchita La Regla) La Havana (Cuba) Photo of13/13 Matanzas - (Lanchita La Regla) La Havana (Cuba) Photo of13/13 Matanzas - (Lanchita La Regla) La Havana (Cuba)

April 5, 2020
August 2019

near Pueblo Nuevo, Matanzas (Republic of Cuba)

Viatge cicloturista de Santiago de Cuba fins a La Habana (CUBA), l'agost de 2019.

- 103,77 km
- Mitja velocitat av: 18,5 km/h.
- Desnivell positiu: 646 m.

Última jornada ciclista de la travessa a la illa de Cuba.

Sortim de la Casa Particular "Hostal Azul" de Matanzas a les 6:30 negre nit amb el frontal. La sortida de la ciutat fa força pujada, que fem amb la calma per la costa i gaudint la sortida del sol.
Fem gairebé tota l'estona la "Vía Blanca", una carretera de costa de 2 carrils per sentit, amb una mica de voral i bon asfalt. Avui hi ha molt trànsit i molt soroll. Quan més a prop estem de La Habana, el trànsit es torna una mica insuportable i tenim algun moment angoixant, cosa que encara no ens havia passat mai.

Tota l'estona tenim la costa a la dreta. Trobem bars de carretera grans, condicionats per turistes que van a Varadero. Coincidim amb 3 ciclistes de carretera cubans ben equipats que fan la mateixa ruta que nosaltres.

Avui el pedaleig es fa dur, per la calor i el trànsit que al final és una mica desagradable. Res a veure els altres dies de la ruta.

Abans d'arribar a La Habana, sortim per una carretera secundaria per anar al municipi de La Regla, just a l'altre cantó de la Bahía de La Habana, separada de la mateixa per aigua.
A La Regla anem al moll descuidat i agafem la "Lanchita de la Regla" per 1 CUP/persona (0,034€ 2019), que ens transporta amb la bici a dintre fins a la mateixa terminal de ferris a La Habana Vieja. El trajecte és molt curt, molt còmode de peu amb les bicis, junt amb molts autòctons. Ens estalviem una entrada penosa a La Habana i anem directe a La Habana Vieja.

Són les 13:00 i abans d'anar a la Casa Particular que ja tenir aparaulada, i que ja coneixem d'estar els primers dies a La Habana, volem anar a fer fotos de l'arribada al Malecón i a menjar una bona pizza per celebrar-ho.

A les 14:15 ja estem a la Casa Particular "Casa Irene" c/ Merced 215 (entre c/ La Habana i c/ Compostela) a la Habana Vieja. El track, després de voltar per La Habana Vieja acaba a la Casa. Els simpàtics amfitrions Irene i Jorge Luís ens reben contents i encuriosits pel viatge. En aquest casa ja vam dormir les 3 primeres nits (vam allargar*), mentre esperàvem l'arribada de les bicis (*van arribar 2 dies tard per culpa d'Iberia), on tenen les caixes de les bicis per agafar l'avió, alguna bossa amb roba, etc. Hi vam estar 2 nits més coneixent La Habana. Casa Colonial, 2º pis, habitacions molt còmodes, menjador-bar agradable. Família molt proper i disposada a ajudar. Vam tenir converses llargues que mai oblidarem. Estaven mirant d'ampliar amb alguna habitació més.
Casa del tot RECOMANABLE! És pot contactar directament, Tel WhatsApp Jorge Luís +53 5 2962561.

Total km en bicicleta: 1069,0 km en 13 dies de l'agost de 2019.
Un dia (2019-08-19 Playa Girón - Caleta Buena - Playa Girón) només de 19,99 km, de bici relax per anar a la platja. No és de ruta obligada per la travessa.
Dels 12 dies de bici de travessa obligada, la mitja és de 87,41 km/dia.
També vam fer voltes per La Habana rotllo "bici urbana", per anar a agafar el bus, turisme, etc.

Viatge cicloturista MOLT recomanable ;-)