10/13 Playa Girón - Caleta Buena - Playa Girón (Cuba)

Photo of10/13 Playa Girón - Caleta Buena - Playa Girón (Cuba) Photo of10/13 Playa Girón - Caleta Buena - Playa Girón (Cuba) Photo of10/13 Playa Girón - Caleta Buena - Playa Girón (Cuba)

April 5, 2020
August 2019

near Playa Girón, Matanzas (Republic of Cuba)

Viatge cicloturista de Santiago de Cuba fins a La Habana (CUBA), l'agost de 2019.

- 19,99 km (9,2km anada)
- 31 minuts de Playa Girón a Caleta Buena, rotllo tranquil.
- Mitja velocitat av: 18,0 km/h.
- Desnivell positiu: 44 m.

Aquest track és totalment obviable per fer la travessa de la Illa de Cuba. És totalment anecdòtic, però com que està fet ho pengem a Wikiloc per si és d'interès. També és pot sumar al del dia abans de Cienfegos a Playa Girón, per fer a la tarda.

Avui fem un dia de bici relax. Ens llevem tard (pel que estem acostumats) a casa "Casa Ivette & Ronel" a Playa Girón. Esmorzem amb la calma.

Anem amb banyador i samarreta, només una alforja amb poca cosa: llibre, tovallola, i 4 coses per passar el dia. Un dia fàcil de bicicleta.

Abans d'anar a la Caleta Buena, anem a mirar els horaris del museu, que tanquen a les 17:00h, i el Banc (Cadeca) a les 16:00h. Hi volem passar a la tornada.

De Playa Girón a la Caleta Buena no arriba a 10 km. Un molt mal asfalt tot trencat, però tot pla. El camí va paral·lel a la costa, però no la pots veure sempre, doncs està ple de manglars, arbres i arbusts molt tolerants a la sal, que ocupen la zona intermareal. De tant en tant hi ha alguna sortida a alguna platja petita. La costa és gairebé tota rocallosa i de difícil accés.

La Caleta Buena, és una instal·lació turística, sense hotel. Són 2 edificacions senzilles gens invasives. Hi ha una piscina natural d'aigües molt transparents on s'observen peixos de diferents colors i mides. Hi ha un restaurant de bufet que ofereix de plats com: porc, pollastre, peix, vegetals i arròs, etc. També un bar que ofereix còctels senzills, refrescs i cervesa. Hi ha també un centre de busseig on es poden llogar coses, contractar guies i excursions a la barrera de corall. Hi ha força turisme, autòcton i europeu, però encara hi han racons d'intimitat.
L'entrada costa 15 CUC (=14€, 2019) per persona amb "tot inclòs". Aparcar la bici i que la vigilin (?¿) costa 2 CUC/bici (=1,8€).

Hi ha una petita platja, que no hi vam anar, i una zona rocallosa amb alguna escala per baixar a l'aigua. Moltes gandules per triar, moltes zones amb més intimitat entre els manglars, amb ombra i a 10 metres de l'aigua. És un bon lloc per relaxar-se, llegir, sucar-te a l'aigua... fins i tot si no ets un flipat del mar com jo ;-)

La cala és molt maca. Tenim un bon record. N'hi ha d'altres que potser són millors o pitjors. És la que vam triar per passar el dia. Recomanable.

La tornada, escoltant trons, sembla que plourà. Passem pel banc i el conegut museu.

El museu de Playa Girón és un memorial dedicat a la batalla lliurada pel poble de Cuba contra tropes mercenàries d'origen cubà, recolzades per forces aeronavals nord-americanes, que van envair a país de l'17 a el 19 d'abril de 1961. És molt interessant. Ens va agradar molt! Recomanable.

Magnific dia de relax ;-)

La ruta del dia següent:
11/13 - Paya Girón - Jagüey Grande.