07/13 Sancti Spiritus - Trinidad (Cuba)

Photo of07/13 Sancti Spiritus - Trinidad (Cuba) Photo of07/13 Sancti Spiritus - Trinidad (Cuba) Photo of07/13 Sancti Spiritus - Trinidad (Cuba)

April 5, 2020
August 2019

near Sancti Spíritus, Sancti Spíritus (Republic of Cuba)

Viatge cicloturista de Santiago de Cuba fins a La Habana (CUBA), l'agost de 2019.

- 73,32 km
- Mitja velocitat av: 17,8 km/h.
- Desnivell positiu: 572 m.

Vam arribar el dia abans en autobús (Viazul) des de Holguín (390km) en tota una llarga i avorrida jornada. Vam arribar per la tarda força tard, just per buscar un lloc per dormir, sortir a fer un vol i sopar una mica.

Sortim de la Casa Particular (una merda de Casa que no paga la pena anomenar) de Sancti Spiritus del mateix Parque Serafín Sánchez, la plaça més cèntrica de la ciutat, a les 6:30 am negra nit. Cada dia a les 6:30, com més al nord anem, més de nit és (agost). Cada dia és més tard la sortida del sol.

Bon asfalt. Dia agradable. Les pujades són suaus i gairebé totes de plat gran.

Ens avança un ciclista esportiu autòcton, que va impecable amb la seva bicicleta de carretera Trek. Ens dona conversa, ens dona consells de la ruta, ens anima... Un simpàtic flipat. És mecànic de cotxes i cada dia surt a fer una volta en bici abans d'anar a treballar. De bicis com la seva no n'hi han a Cuba.

Ens aturem a la Hacienda Manaca Iznaga, l'entrada del "Valle de los Ingenios", reconegut per la UNESCO com a Patrimoni de la Humanitat l'any 1988. Aparquem la bici i ens la guarda un "parqueador" molt simpàtic per un preu ridícul (que no recordo). Visitem la Hacienda i pugem a la Torre del Ingenio, una torre de guaita per controlar els esclaus. Està ple de turistes. Això ja comença a ser la Cuba més turística que feia dies que no veiem. La zona és una antiga explotació de sucre. És força interessant.

Encara tenim uns 15 km i una pujada a un mirador. És el dia que arribem abans. Potser estem en millor forma?

Com que a Trinidad hi volem estar 2 nits (un dia sencer) per descansar i veure coses interessants, volem trobar una casa còmode i agradable. Com ens està passant els últims dies, perdem molt temps triant casa, just al moment del dia que fa més calor i estem més cansats. Cal millorar això. Mirem unes 5 cases. La ciutat és molt turística, i les cases més maques estan ocupades.

Al final ens quedem a "Casa Santana" (c/ Maceo 425, Trinidad) per 20+5+5 x 2 nits = 60 CUC (54€ 2019). L'home de la casa, en Dr. Julián Santana és molt agradable i de bona conversa. Soparem a fora que hi ha molta oferta. De moment, és la casa més agradable de tota la travessa. Casa colonial molt gran, amb mobles i detalls antics. Cèntrica. Un jardí interior enorme amb mil detalls, l'habitació gran té un rebedor amb nevera, espai per les bicis, magnific tot plegat. Els 2 esmorzars espectaculars els fem al jardí. Casa molt recomanable.

A Trinidad hi han moltes Casas Particulares i segurament moltes de molt maques. Tot el poble està pagat d'arquitectura colonial, plena de restaurants i botigues d'art. Hi ha molt ambient de nit. La pega és que és molt, però molt turístic.

La ruta del dia següent:
08/13 - Trinidad - Cienfuegos.