05/13 Moa - Mayarí (Cuba)

April 5, 2020
August 2019

near Moa, Holguín (Republic of Cuba)

Viatge cicloturista de Santiago de Cuba fins a La Habana (CUBA), l'agost de 2019.

- 104,17 km
- Mitja velocitat av: 18,0 km/h.
- Desnivell positiu: 1012 m.

La Yesica de la Casa Particular de "Yesica y Uldis" de Moa s'ha dormit i esmorzem tard (5:50am). Sortim en bicicleta a les 6:30 amb les primeres llums del dia.

Bona carretera i moltes "lomas" però que és fan amb una bona mitja (avui AV 18,0km/h). Les baixades són ràpides i les aprofitem. Sorprenentment ens surt un desnivell força alt.

Fins a Levisa no podem menjar alguna cosa de veritat, com una pizzeta i una TuCola per 40CUP la parella (=1,4€).

Un cop a Mayarí, ens passem l'entrada més directe i fem una mica de volta per la carretera principal (revisar track).

És diumenge i moltes coses estan tancades. Mayarí és un poble gran que avui sembla com deshabitat. Després sabem que molta gent està passant el diumenge al riu.
Busquem la casa recomanada de "Sonia i Pichi (KASALTA)". La Sonia no hi es, i ens reben els seus pares. Ens diuen un preu molt car i no ens poden fer el sopar, doncs no tenen la casa per la ma.
Tenim la sensació de que no volen regatejar, doncs el negoci és de la filla i no li volen fallar.

Anem a mirar una altre casa i està en obres. No hi ha gaire oferta de Casas Particulares.
Donem moltes voltes pel poble. Fa calor i tenim ganes de descansar. En el track no apareix totes les voltes que fem, doncs apaguem el GPS.

Un noi en bici ens acompanya a alguna altra casa, però no ens fa el pes. Com qui no vol la cosa, ens diu que els seus pares tenen un dels restaurants del poble i que també tenen una casa Particular davant. De veritat que no ens ho diu per interès, doncs primer ens ha acompanyat a varies de la competència. Els seus pares no hi són, doncs han llogat un cotxe per anar a Holguin (100Km) per anar al super a comprar ampolles d'aigua que no tenen al restaurant.
Anem a dinar al seu restaurant "Jardines del bosque" a esperar que arribin. En el restaurant són molt simpàtics. Finalment, després de dinar, troben les claus de la casa i ens instal·lem just davant del restaurant.

La Casa Partcicular "Villa Aleyda" de Mayarí ens costa 20 CUC amb esmorzar per parella (=18€ el 2019). Està força bé. Són com 3 habitacions amb un espai en comú i un petit jardí. Recomanable.
Sopar i esmorzar al restaurant que està davant.

Al poble tot està tancat i només podem comprar aigua amb ampolles al restaurant.
Buscar aigua pel dia següent, és el malson de cada tarda ;-)

La ruta del dia següent:
06/13 - Mayarí - Holguín.