04/13 Baracoa - Moa (Cuba)

1940
April 5, 2020
August 2019

near Baracoa, Guantánamo (Republic of Cuba)

Viatge cicloturista de Santiago de Cuba fins a La Habana (CUBA), l'agost de 2019.

- 77,21 km
- Mitja velocitat av: 14,3 km/h.
- Desnivell positiu: 783 m.

Sortim de la Casa Particular del Arquimedes a Baracoa a les 6:30 amb les primeres llums.

Dels 77 quilometres de la jornada, 3/4 parts són de pista dolenta. Els últims 20 kilòmetres (aprox) són asfaltats. Molt trencacames amb pujades i baixades. La mitjana de velocitat del dia és de AV 14,3 km/h de les més baixes de la travessa.
Això és el que fa molt dura l'etapa i difícil.

La sortida és amb un asfalt horrible, però dura poca estona doncs ràpidament es converteix en pista dolenta.
Aquest zona de costa va patir el 2016 el huracà Matthew d'una forma molt violenta. Encara es pot observar en els ponts sobre dels rius, que estaven asfaltats, però amb forats, ferros i cartell de perill. Literalment restes d'un huracà esperant un pressupost que no arriba mai.

Per una altra banda, gairebé tota l'etapa és preciosa. De les etapes més maques que vam fer. Costa, platges increïbles, molta gent anat a treballar en bicicleta, palmeres, natura...

Parem a dinar en una especie de xiringito a peu de carretera. No tenen gaire cosa. Un entrepà de peix de "no se que". Home gran xerraire i simpàtic. Conversa agradable.

Els últims quilometres ja amb asfalt, trobem varies fàbriques enormes de cobalt i niquel. El paisatge canvia de color vermell. Brut i industrial. Pensava, que pel que havia llegit que seria pitjor.

Arribem a Moa, una ciutat lletja amb molta gent al carrer. Busquem un lloc per dormir i també ens troba el home de la casa pel carrer, també dalt d'una bici. Anem a la Casa Particular de "Yesica y Uldis" c/ Mario Muñoz 11. Dormim per 10+3+3 CUC sopar a part. Està d'obres i l'habitació està fatal, sense finestra i petita. Són simpàtics. No hi ha gaire per triar a l'hora de dormir. Recomanable sense les obres.

La ruta del dia següent: