02/13 Guantánamo - Imias (Cuba)

April 5, 2020
August 2019

near Guantánamo, Guantánamo (Republic of Cuba)

Viatge cicloturista de Santiago de Cuba fins a La Habana (CUBA), l'agost de 2019.

- 86,35 km
- Mitja velocitat av: 17,1 km/h.
- Desnivell positiu: 493 m.

Sortim a les 6:35 del matí aprofitant la fresca.
La carretera al principi està molt mal asfaltada, encara que després millora força.
Hi ha una pujada important d'uns 2 km molt durs.
Un cop veus al mar, l'etapa és espectacular. Llavors hi ha poc trànsit i tens la sensació de que t'allunyes del món i la civilització.

La nostre idea inicial era anar a dormir a la Playa Cajobabo (i fer 107 km) però fa molta calor i els quilometres del migdia al cantó del mar es fan interminables, fa vent de cantó (res de l'altre món), no hi ha ombre ni per casualitat, la zona sembla un desert, la vegetació és limitada, i... encara que ja ho he dit, FA MOLTA CALOR!

Busquem un lloc per dormir al petit poble senzill de Imias, on hi ha un carrer principal amb només 2 Cases Particulares que estan una davant de l'altre. Anem a la Casa Particular "Tatiana y Josué" i l'encertem.
Casa molt senzilla i humil. La zona és pobre. L'habitació és molt petita, cutre, sense finestra, fa calor i l'aire condicionat és dels antics i sorollosos. El sopar és força bo, sopem "pollo" i xarrem força amb el Josué. Ell és mestre d'educació física i també ciclista. És un enamorat de les bicicletes. L'any 1999 va fer tractes amb la "Farinera del Clot" de Barcelona que li van cedir moltes bicicletes per repartir pel poble, tot una aventura. Té un bon record dels amics de La Farinera.
Recomanable si vas en bicicleta. Els seus clients són el 95% cicloturistes, i ens explica moltes anècdotes de clients en bicicleta i ens descriu perfectament el port de La Farola que farem al dia següent.

Imias és un petit poble que només i paren els cicloturistes abans d'afrontar el port de La Farola per anar a Baracoa. Hi ha una platja i un campismo que no vam veure. El dia no dona per més.

Dormir i esmorzar ens va costa 20 CUC (amb esmorzar) + 6 + 6 sopar = 26 CUC la mitja pensió per 2 persones (uns 24€ agost 2019).

La ruta del dia següent:
03/13 - Imias - La Farola - Baracoa.