01. PARC NATURAL DEL DELTA DE L'EBRE. RUTA DE LES LLACUNES

Photo of01. PARC NATURAL DEL DELTA DE L'EBRE. RUTA DE LES LLACUNES Photo of01. PARC NATURAL DEL DELTA DE L'EBRE. RUTA DE LES LLACUNES Photo of01. PARC NATURAL DEL DELTA DE L'EBRE. RUTA DE LES LLACUNES

-22 ft
March 13, 2024
March 2024

near el Poble Nou del Delta, Catalunya (España)

▷ ITINERARI 01.PNDE-b-LA-RUTA-DE-LES-LLACUNES

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA / DESCRIPCIÓN DE LA RUTA

[CA] Ruta cicloturista que ens descobreix les basses de l’Encanyissada i de la Tancada. Nombrosos miradors i aguaits al llarg de la ruta ens endinsaran en la flora i fauna del Parc Natural. L’itinerari comença a la Casa de Fusta, centre d’interpretació del parc i situada a la part inferior de la mateixa llacuna de l’Encanyissada. Circumval·lem la bassa de l’Encanyissada, passem pel mirador del Carreter, pel mirador de Patrau i per la Pantena, i arribem al Poblenou del Delta. D’aquí seguim fins la bassa de la Tancada tot passant pel mirador de Raimundo i de la Tancada-Albert Rull. Finalment i de tornada cap a la Casa de Fusta, passem pel mirador de l’Embut - Caixa niu rates penades. Per a aquells que ho prefereixin, la ruta es pot escurçar anant des del Poblenou del Delta directament cap a la Casa de Fusta, passant pel pont del Través i el seu mirador.

[ES] Ruta cicloturista que nos descubre las lagunas de la Encanyissada y de la Tancada. Numerosos miradores y observatorios de aves a lo largo de la ruta nos adentrarán en la flora y fauna del Parque Natural. El itinerario comienza en la Casa de Fusta, centro de interpretación del parque y situada en la parte inferior de la misma laguna de la Encanyissada. Circunvalamos la Encanyissada, pasamos por el mirador del Carreter, por el mirador de Patrau y por la Pantena, y llegamos a Poblenou del Delta. De aquí seguimos hasta la laguna de la Tancada pasando por el mirador de Raimundo y de la Tancada-Albert Rull. Finalmente, y de vuelta hacia la Casa de Fusta, pasamos por el mirador del Embut - Caja nido murciélagos. Para aquellos que lo prefieran, la ruta se puede acortar yendo desde Poblenou del Delta directamente hacia la Casa, pasando por el puente del Través y su mirador.

FITXA TÈCNICA ITINERARI 01.PNDE-b-LA-RUTA-DE-LES-LLACUNES

CONSELLS DE SEGURETAT, NORMATIVA I BONES PRÀCTIQUES / CONSEJOS DE SEGURIDAD, NORMATIVA Y BUENAS PRÁCTICAS

[CA] Es recomana als usuaris dels parcs que abans d'iniciar la ruta s'informin dels avisos del parc,
la previsió meteorològica (avisos de vent, pluja, neu o altres factors) i consultin el mapa de perill d'incendi forestal. També es recomana seguir els itineraris marcats pel parc i, en zona de reserva natural integral, cal recordar que és obligatori seguir els itineraris.

[ES] Se recomienda a los usuarios de los parques que antes de iniciar la ruta se informen de los

avisos del parque, la previsión metereológica (avisos de viento, lluvia, nieve u otros factores) y consulten el mapa de incendio forestal. También se recomienda seguir los itinerarios marcados por el parque y, en zona de reserva natural integral, recordar que es obligatorio seguir los itinerarios.

[EN] Park users are advised to check the park’s warnings, the weather forecast (wind, rain, snow or other warnings) and refer to the wildfire danger map before setting out on the route. It is also recommended to follow the trails marked out by the park. Please remember that in the integrated nature reserve area you must stay on the trails.

[*] Tots els itineraris del Parc Natural del Delta de l'Ebre
/ Todos los itinerarios del Parque Natural del Delta de l'Ebre

[**] Itineraris en altres parcs naturals de Catalunya / Itinerarios en otros parques naturales de Cataluña

PictographWaypoint Altitude -1 ft

[CA] Es tracta d’un dels edificis més emblemàtics del delta de l’Ebre. Va ser construïda el 1926 i, actualment acull una exposició permanent sobre les basses del Delta.

[ES] Se trata de uno de los edificios más emblemáticos del delta del Ebro. Fue construida en 1926 y actualmente acoge una exposición permanente sobre las lagunas del Delta.

[CA] Barraca tradicional que acull el punt d’informació del Parc a l’hemidelta dret.

[ES] Barraca tradicional que acoge el punto de información del Parque en el hemidelta derecho.

PictographPanorama Altitude -9 ft

[CA] Mirador situat enfront de la Casa de Fusta, amb vistes sobre la bassa ,de l’Encanyissada i adaptat per a persones amb mobilitat reduïda i amb discapacitats visuals. L’aforament màxim és de 25 persones.

[ES] Mirador situado frente a la Casa de Fusta, con vistas sobre la Encanyissada y adaptado para personas con movilidad reducida y con discapacidades visuales. El aforo máximo es de 25 personas.

PictographPanorama Altitude -4 ft

[CA] Aguait situat al carril bici de l’Encanyissada. Es tracta d’un mirador adaptat per a persones amb mobilitat reduïda i amb discapacitats visuals. Té un aforament màxim de 6 persones.

[ES] Observatorio de aves situado en el carril bici de la Encanyissada. Se trata de un mirador adaptado para personas con movilidad reducida y discapacitados visuales. Tiene un aforo máximo de 6 personas.

PictographPanorama Altitude -3 ft

[CA] Mirador situat a l’extrem oest de l’Encanyissada, la llacuna més gran del Delta. Accedim al mirador per unes escales. El mirador té un aforament màxim de 15 persones.

[ES] Mirador situado en el extremo oeste de la Encanyissada, la laguna más grande del Delta. Accedemos al mirador por unas escaleras. El mirador tiene un aforo Mmáximo de 15 personas.

PictographWaypoint Altitude -7 ft

[CA] Art de pesca fix ancestral que aprofita els moviments migratoris dels peixos per capturar-los. Es troba situat al canal de Sant Pere, que uneix la bassa de , l’Encanyissada amb la badia dels Alfacs.

[ES] Arte de pesca fijo ancestral que aprovecha los movimientos migratorios de los peces para capturarlos. Se encuentra situado en el canal de Sant Pere, que une la Encanyissada con la bahía de los Alfacs.

PictographWaypoint Altitude -5 ft

[CA] Petit nucli de població amb poc menys de dos-cents habitants; cases blanques d’una alçada, palmeres als carrers i un campanar al mig. I, al voltant, camps d’arròs.

[ES] Pequeño núcleo de población con poco menos de doscientos habitantes; casas blancas de una altura, palmeras en las calles y un campanario en medio. Y alrededor, campos de arroz.

PictographPanorama Altitude -13 ft

[CA] Mirador faunístic situat al carril bici de la Tancada, la llacuna amb el règim salí més elevat del Delta. Presenta un dels salobrars més ben conservats.

[ES] Mirador faunístico situado en el carril bici de la Tancada. La Tancada es la laguna que tiene el régimen salino más elevado del Delta y presenta uno de los salobrales mejor conservados.

PictographPanorama Altitude -0 ft

[CA] Mirador paisatgístic situat a l’extrem est de la Tancada. Es tracta d’un mirador adaptat per a persones amb mobilitat reduïda i que té un aforament màxim de 20 persones.

[ES] Mirador paisajístico situado en el extremo este de la Tancada. Se trata de un mirador adaptado para personas con movilidad reducida y con un aforo máximo de 20 personas.

PictographPanorama Altitude -14 ft

[CA] Mirador elevat situat a la part de la cubeta del Clot. Just al seu costat, el Parc disposa de la caixa refugi per a rates penades més gran d’Europa.

[ES] Mirador elevado situado en la parte de la cubeta del Clot. Justo a su lado, el Parque dispone de la caja refugio para murciélagos más grande de Europa.

PictographPanorama Altitude -7 ft

[CA] Mirador adaptat situat a la connexió entre el Clot i la bassa de l’Encanyissada.

[ES] Mirador adaptat situat a la connexió entre el Clot i la bassa de l’Encanyissada.