001-Venècia-Gradisca d'Isonzo

-8 ft
January 7, 2015
January 2015

near Tessera, Veneto (Italia)

Carretera molt planera, com els darrers dies que em van dur a Venècia, poc trànsit. Se m'ha fet curt, almenys els primers 80 Kms, després el cansament m'ha passat factura. L'aire sempre molt finet i gairebé tots els bassals i rierols glaçats.
A quarts de 5 he començat a buscar lloc per dormir, veia que no arribaria a Gorizia. Uns Carabineri molt amables m'han indicat amb l'ajut d'una parella de jubilats que passaven pel carrer, un lloc al següent poble. Hi he anat, però era tancat per vacances.
Ja fosquejant i arribant a Gradisca d'Isonzo, he vist un cartell d'Hotel, a la que m'anava acostant anava apareixent el seu nom, després una estrella, dues estrelles, tres estrelles, quatre estrelles... he parat. 65 euros la nit, - la noia de la recepció m'ha dit -, després 60 i finalment amb cara de pena, com la que devia fer jo, 55 euros. Amb ganes m'hi hagués quedat, però no val la pena gastar tants calés per una nit en un lloc de pas, al menys no al primer intent. M'ha indicat que més endavant al centre del poble hi havia un alberg més econòmic. Així és com he anat a parar a on sóc. Reconec que si no hagués trobat res més hagués tornat a quatre estrelles, però aquí no estic malament i demà m'han dit que algo d'esmorzar em donaran...
Aquesta nit decidiré si m'arribo a Ljubljana, però és gairebé segur que sí.

Vaig a sopar. Avui sopar especial de reis: cigrons de pot a palo seco, pa bimbo amb formatge, algo de fruita i potser algun iogurt, per beure, cervesa, «Birra Italiana».