Varnuntas, Vigla-Anthovuni 2108m (Pineritsa) ( Βαρνούντας Πινερίτσα )

Photo ofVarnuntas, Vigla-Anthovuni 2108m (Pineritsa) ( Βαρνούντας Πινερίτσα ) Photo ofVarnuntas, Vigla-Anthovuni 2108m (Pineritsa) ( Βαρνούντας Πινερίτσα ) Photo ofVarnuntas, Vigla-Anthovuni 2108m (Pineritsa) ( Βαρνούντας Πινερίτσα )

1987
December 1, 2017
January 2017

near Vígla, West Macedonia (Greece)

Βαρνούντας, Βίγλα-Ανθοβούνι 2108μ- Βίγλα.

Σύντομη διαδρομή Ορειβατικού Ski, στην κορυφή Ανθοβουνίου ή Πινερίτσας 2108μ. από το Διάσελο Βίγλας, όπου και η βάση του ομώνυμου χιονοδρομικού κέντρου. H διαδρομή απευθύνεται μόνο σε όσους διαθέτουν γνώσεις ασφαλούς κίνησης σε χειμερινό πεδίο με ορειβατικό ski. Ανάλογα με το ύψος της χιονοκάλυψης ή την ποιότητα του χιονιού, τμήμα της διαδρομής μπορεί να τροποποιηθεί. Φορώντας φώκιες, η διαδρομή ξεκινά από το διάσελο Βίγλας και κατευθύνεται Βόρεια, σε χωματόδρομο που κινείται παράλληλα με την ράχη της Πινερίτσας. Σε υψόμετρο 1800μ., σε φουρκέτα του κύριου χωματόδρομου, τον εγκαταλείπουμε και συνεχίζουμε προς τα Δυτικά πάνω στο ίχνος τρακτερόδρομου. Τραβερσάροντας την κορυφογραμμή ακολουθούμε την πορεία του μονοπατιού Ε6 και φτάνουμε σε ώμο-πατάρι σε υψόμετρο 1950μ. Στο σημείο αυτό στρεφόμαστε Β- ΒΑ με στόχο την κορυφογραμμή της Πινερίτσας και την ίδια την κορυφή. Αφαιρώντας της φώκιες, επιστρέφουμε από την νότια πλαγιά της, διαμορφώνοντας την πορεία της κατάβασης μας, ανάλογα με το ύψος της χιονοκάλυψης και την ποιότητα του χιονιού. Στην συνέχεια ακολουθούμε και πάλι τον χωματόδρομο μέχρι το διάσελο της Βίγλας. Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε με πλήρη χιονοκάλυψη από το Διάσελο. Να επισημανθεί πως ο χωματόδρομος που ξεκινά από το Διάσελο της Βίγλας και οδηγεί μέχρι την κορυφή, διανοίγεται καθ' όλη την διάρκεια της χειμερινής περιόδου, από εκχιονιστικό όχημα (στα πλαίσια της λειτουργίας του αιολικού πάρκου ).

Περιγραφή:
Ξεκινάμε από το διάσελο της Βίγλας όπου και το ομώνυμο χιονοδρομικό κέντρο. Αρχικά ανηφορίζουμε στην ράχη βόρεια προς τον οικισμό των τροχόσπιτων. Συνεχίζουμε στον κεντρικό χωματόδρομο με την ίδια κατεύθυνση. Κατά την χειμερινή περίοδο, ο χωματόδρομος διανοίγεται από εκχιονιστηκό όχημα με σκοπό την πρόσβαση τεχνικών στις ανεμογεννήτριες που είναι εγκατεστημένες στην κορυφή. Προσοχή χρειάζεται λοιπόν στο ύψος της χιονοκάλυψης επί του δρόμου, που μπορεί να μην ευνοεί την πορεία με ski. Παρολ' αυτά, παράλληλα του δρόμου, βρίσκουμε υπερυψωμένο διάδρομο με ανέγγιχτο χιόνι και χρησιμοποιούμε αυτόν για την προώθηση μας με τα πέδιλα. Ο δρόμος διασχίζει πυκνό δάσος οξιάς και κερδίζει ύψος σταδιακά. Σε υψόμετρο 1800μ, σε χαρακτηριστική φουρκέτα, τον εγκαταλείπουμε για μικρό τρακτερόδρομο που κινείται Βόρεια, σε όμορφη πορεία μέσα σε συστάδα δάσους Οξιάς. Ακολουθώντας κατά προσέγγιση, το ίχνος του τρακτερόδρομου, διασχίζουμε αλλεπάλληλα ξέφωτα και συστάδες Οξιών, διατηρώντας στα δεξιά μας την κορυφογραμμή της Πινερίτσας και στα αριστερά μας χαμηλότερα, τον δρόμο που ενώνει το χωρίο του Πισοδερίου με το χιονοδρομικό της Βίγλας. Κερδίζοντας ήπια την υψομετρική και αφού τραβέρσάρουμε γυμνή πλαγιά με μέτρια κλίση, φτάνουμε σε χαρακτηριστικό ώμο-πλάτωμα σε υψόμετρο 1950μ. Αποκτούμε θέα σε τμήμα της μικρής Πρέσπας και απολαμβάνοντας την, εγκαταλείπουμε την κλασσική χάραξη του Ε6. Ανεβαίνουμε από ομαλή πλαγιά μέτριας κλίσης, ελεύθερα, με στόχο την κορυφογραμμή. Φτάνοντας την κορυφογραμμή συναντάμε και πάλι τον κύριο χωματόδρομο που ακολουθήσαμε από το διάσελο της Βίγλας. Ο χωματόδρομος φτάνει στην κορυφογραμμή και την διανύει παράλληλα σε ελαφρώς χαμηλότερο ύψος, υποστηρίζοντας τις ανεμογεννήτριες που είναι εγκατεστημένες επ' αυτής. Εδώ να επισημανθεί πως κατά τους χειμερινούς μήνες τμήματα χιονιού ή πάγου πέφτουν από τους έλικες των ανεμογεννητριών, δημιουργώντας κίνδυνο τραυματισμού σε όσους βρίσκονται κάτω από τις τελευταίες. Συνίσταται η χρήση κράνους το οποίο έτσι και αλλιώς είναι εκ των ων ουκ άνευ στο ορειβατικό ski. Η εντυπωσιακή στενή κορυφογραμμή προσφέρει όμορφη θέα προς βορρά, ενώ μεταξύ των ανεμογεννητριών διακρίνουμε τον υψομετρικό στύλο της κορυφής, όπως και κεραία δίπλα του ( 2108μ ). Αφαιρώντας τις φώκιες απολαμβάνουμε την κατάβαση της νότιας πλαγιάς της Πινερίτσας, διαμορφώνοντας την πορεία μας ανάλογα με το ύψος της χιονοκάλυψης και της ποιότητας του χιονιού. Σε υψόμετρο 1800μ, συναντάμε και πάλι τον χωματόδρομο στην προαναφερθείσα φουρκέτα και τον ακολουθούμε για την επιστροφή μέχρι το σημείο αφετηρίας.

Συνολική απόσταση 11χλμ
Υψομετρική θετική + 700μ.

Γρηγόρης Τζομάκας

Akritas

Το χωριό Ακρίτας, κτισμένο σε υψόμετρο 1020μ.

Anthovuni 2108m

Κορυφή του Ανθοβουνίου ή Πινερίτσας. Υψομετρικός στύλος. Η χάραξη της κατάβασης διαμορφώνεται ανάλογα με την ποσότητα και την ποιότητα του χιονιού.

Dromos Ε6

Στην φουρκέτα του δρόμου 1790μ, τον εγκαταλείπουμε, για μικρό χωματόδρομο που κατευθύνεται Δυτικά, σε συστάδα Οξιών. Χάραξη Ε6. Ο μικρός αυτός χωματόδρομος, όταν υπάρχει χιονοκάλυψη, κρύβεται κάτω από το χιόνι.

Homatodromos

Στην διασταύρωση επιλέγουμε την δεξιά απόληξη. Ακολουθούμε τον χωματόδρομο με βόρεια κατεύθυνση, που κινείται εντός δάσους οξιάς.

Homatodromos Korifgramis

Χωματόδρομος που ξεκινά από την Βίγλα φτάνει στην κορυφογραμμή Ανθοβουνίου και κινείται λίγα μέτρα χαμηλότερα αυτής.

Korifogrami

Σημείο επί της κορυφογραμμής Ανθοβουνίου ( Πινερίτσας ). Δεκάδες ανεμογενήτριες. Προσοχή κατά τους χειμερινούς μήνες, στην πτώση πάγου από τους έλικες των ανεμογενητριών.

Omos

Πλάτωμα σε ώμο 1970μ. Ο δρόμος συνεχίζει την τραβέρσα προς τα ΒΔ. Για την ανάβαση στην κορυφή του Ανθοβουνίου τον εγκαταλείπουμε ανεβαίνοντας ελεύθερα την πλαγιά προς Βορά.

Vigla Parking Hionodromiko

Χώρος στάθμευσης επί του δρόμου στο διάσελο Βίγλας. Χιονοδρομικό Πισοδερίου. Ακολουθούμε Χωματόδρομο που κατευθύνεται ΒΔ περνώντας από εγκαταστάσεις τροχόσπιτων.

Pisoderi

Το χωριό Πισοδέρι.1420μ.

Plagia

ΝΔ πλαγιά που ανεβαίνουμε ελεύθερα προκειμένου να οδηγηθούμε στην κορυφoγραμμή της Πινερίτσας.

Traverse

Τραβέρσα σε γυμνή πλαγιά. Στοχεύουμε πλάτωμα σε ώμο προς τα ΒΔ.

Xefoto I

Ξέφωτο σε υψόμετρο 1860μ. Συνεχίζουμε προς τα ΒΔ τραβερσάροντας.

Xefoto II

Ξέφωτο σε υψόμετρο 1920μ. Συνεχίζουμε ΒΔ.