Photo ofValais Haute Route 2019, etapa 3/6, Cabane de Chanrion - Mont Blanc du Cheilon - Cabane des Dix Photo ofValais Haute Route 2019, etapa 3/6, Cabane de Chanrion - Mont Blanc du Cheilon - Cabane des Dix Photo ofValais Haute Route 2019, etapa 3/6, Cabane de Chanrion - Mont Blanc du Cheilon - Cabane des Dix

April 4, 2019
March 2019

near Mauvoisin, Canton du Valais (Switzerland)

25/03/2019 Dia 3/6

ETAPA: 16km, +1600 -1150 (preveure 7-9h)
HORARI: 7h00 - 14h30
- Cabane de Chanrion (2462m)
- Col de Lire Rose (3064m)
- Col du Mont Rouge (3324m)
- Mont Blanc du Cheilon (sommet SW, 3827m)
- Col de Cheilon (3236m)
- Cabane des Dix (2928m)

[GPS no calibrat, el track original té una correció de 80m]

Pugem fins a 2700m (es podria pujar una mica menys). Traiem pells i baixem al glacier du Brenay (100-120m). Pugem el coll de Lire Rose. En l'etapa del dia anterior hem vist bé el costat W del coll i hem vist que per la part N (per on indica el mapa suís amb les rutes de esqui que s'ha de passar) està sense neu i sembla molt dret. Parlant amb el guarda de Chanrion veiem molt més factible anar directe al coll de Lire Rose (part més sud-oest, punt més baix) i buscar una linia de neu allà. Un cop hi som busquem una mica i la trobem. Traiem pells i baixem uns 50m intentant no perdre alçada. Remuntem el Col du Mont Rouge i seguim amb pells pel plateau fins a trobar la traça que puja al Mont Blanc du Cheilon. Un cop a dalt baixem cagant llets perque se'ns tira la boira a sobre i començem a no veure res. De fet a dalt del Cheilon se'm van acabar les piles del GPS i fins que no el vaig consultar per saber si erem al coll de Cheilon o no vaig perdre la ruta. He afegit 6 punts en el track per marcar per on vam baixar (track no massa útil en aquesta part). Del Col de Cheilon baixem seguint el major numero de traces possibles (pujada i baixada) sabent que el refugi està 300m més avall. Quan veiem el refugi ens adonem que haurem de posar pells per fer l'últim flanqueig (segurament baixant una mica més a l'esquerra es deu poder arribar directe al refugi sense remuntar).
Sopar a les 18h30. Esmorzar 5h30-6h30.