Tuc de Sarrahèra

January 31, 2018
January 2018

near Vielha, Catalunya (España)

30-01-2018. Ruta molt bonica, que es pot escurçar o allargar més o menys segons les ganes. També dependrà molt de les condicions de neu que trobem.
Sortim de la boca nord del Túnel, seguint la pista. Passem el mirador on comença l'ascensió cap al Port de Vielha i seguim la pista fins a la següent vall, fàcil de reconèixer perquè hi ha un xalet molt envejable. A la dreta, s'insinua una pista que seguim per anar pujant cap a la vall. Més endavant trobem una cabana, nosaltres seguim pujant per l'esquerra de la vall, per creuar més endavant cap a la dreta, però també es podria creuar per aquí. Seguim pujant fins anar a buscar la Passada deth Nebot, a mig camí trobem un pal indicador amb una bandera pels helicòpters que fan el Servei d'Heliesquí. Seguim pujant fins a l'inici de la canal, aquí posem esquis a l'esquena i jo em poso grampons, opcional segons la neu. Des del pas ja veiem a l'altra banda tot el costat sud, ben innivat, però amb neu primavera, res a veure amb la neu pols de per on hem pujat. Treiem foques i baixem esquiant fins una mica per sobre del llac. Tornem a posar foques per pujar fins al Sarrahèra per la ruta normal que ve de la Boca Sud del Túnel, amb esquis fins al cim, però amb ganivetes perquè l'última pala està una mica dura. Vistes espectaculars!

Baixada amb neu primavera, amb algun ensurt de mini allau de fusió. Un altre canvi de pells per tornar a buscar la Passada deth Nebot.

Baixada amb esquís, primer tram amb precaució i després ja a gaudir de la neu pols. Seguim les traces dels de l'heliesquí que hem vist aquest matí i suposem que anaven amb guia perquè ens porten al començament d'una canal, esquiable o derrapable, segons la neu. NO aconsellable amb neu dura. Si no, seguir la ruta de pujada.
I com que no en teníem prou, al Plan deth Mièt, decidim tornar a pujar pells per remuntar 400 metres, anar a buscar un pas entre roques que separa la nostra vall de la del Port de Vielha, a l'esquerra de la Passada des Vedèts. Baixem per neu pols per la Lòsa de Rius cap a la ruta habitual del Port de Vielha. L'última remuntada és opcional, sempre es pot tornar per l'itinerari de pujada.

PictographRiver Altitude 5,852 ft

Es pot creuar per aquí per passar a l'altra banda del riu