Tuc de Rosari 2.600 mts - Val d'Aran

March 9, 2015
March 2015

near Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Deixem el cotxe al parking d'Orri a la Vall d'Aran. ens calcem els esquís just sortir del parking al costat de les guixetes dels forfaits de Baqueira Beret. Passem pel costat del Bar d'Orri i enfilem direcció est cap a la vall de Baciver pel marge esquerra del riu Malo i anem enfilant la vall vigilant de no guanyar gaire alçada pel marge esquerra, per anar a buscar el llac de Naut de Baciver (si guanyem massa alçada ens trobarem al circ sota el Baciver, cosa que ens obligaria a baixar uns metres). Un cop al llac de Naut de Baciver tenim al cim de Rosari just al davant, sol ens queda pujar la pala final per accedir al cim en poc mes de mitja hora.
Aquest cim a pesar de ser un cim modest i senzill, és un clàssic de la Vall d'Aran, encara que no ens hem de confiar, ja que la pala final està molt exposada al vent del nord amb la qual cosa, fa que normalment, des del Colh dels Estanys de Rosari (inclús abans) estigui tot molt gelada (totes les vegades que hi ha pujat estava tot gelat). En el nostres cas, just al començament de la pala final i al costat d'un petit avet ens vam haver de posar els grampons per accedir al cim, ja que estava tot molt gelat per l'acció del vent. És recomanable portar els grampons amb nosaltres per si de cas.
Per baixar del cim, recomano guanyar una mica d'alçada passat els estanys del peu de rosari per tal de poder agafar una petita vall més al Nord i així tenir una baixada més continua. També recomano no baixar just pel costat del riu, si ho fessim, arribant al final de la Vall de Baciver ens trobarem que hem de remar una bona estona.
Una altre opció interessant si volem allargar la jornada es pujar al Cim del Baciver. En aquest cas, calculo una hora i mitja més ascensió.