Tuc de Montcorbison 2.176 mts (Vall d'Aran)

January 20, 2014
January 2014

near Gausac, Catalunya (España)

Fàcil ascensió a un cim mític de la Vall d'Aran situat just sobre Viella, des d'on podem divisar gran part de la vall.
Nosaltres vem ascendir aquest cim des de la Bassa d'Oles. Per arribar-hi hem de sortir de Viella direcció a Gausac. Un cop a Gausac, hem de seguir les senyals cap a la Bassa d'Oles. Nosaltres vem haver de deixar el cotxe al desviament cap a Era Cramba per culpa de la neu al camí, amb la qual cosa vem haver de fer un bon tros per la pista fins a la Bassa d'Oles. Un cop a la Bassa d'Oles, hem de deixar el refugi a la dreta i pujar per un camí mes o menys marcat que passa per rere del refugi fins a un punt marcat com a Roca de Sacosta a 1.848 mts.
Un cop en aquest punt, girem cap al sud i encarem la última pala. Nosaltres, com acabava de nevar (de fet, estava nevant a l'ascensió) vem decidir seguir el cordal dret de la cara nord, evitant la pala principal degut a la seva inclinació sostinguda i la nevada de neu humida del día anterior. Un cop arribem a dalt de la pala, sol ens queda canviar al vertent oest per accedir al cim al cap de uns pocs metres de desnivell.
Es un cim modest, emblematic a la Vall d'Aran, on el camí de pujada transcorre per uns paratges espectaculars entre boscos, molt diferents a les valls del Naut Aran, molt més agrestes. En definitiva una ascensió ràpida i fàcil en un cim espectacular. Segur hi tornarem.