Tossa Plana de Lles

December 19, 2019
December 2019

near Arànser, Catalunya (España)

Pujada a la Tossa Plana de Lles des de l'estació d'esquí nòrdic de Lles, ruta molt fàcil de pendents suaus que permeten progressar perfectament, poso moderat degut a les condicions de la neu, un primer tram on carregavem els esquis a l'esquena, un tram on sortejavem tecnicament resalts amb i sense neu amb els esquis posats, una pujada tranquila des de cota 2300 aproximadament per neu continua però extremadament humida i una baixada on es requeria de tecnica i uns bons quadriceps ja que el pes i encrostament de la neu feia pesat el control dels esquis, tot i així un molt bon entrenament tecnic i a part a la baixada quan em agafat la pista d'esquí nordic per baixar ens ha permés practicar el pas de patinador com deu mana, uns bons triceps molt recomanables.
El vent ha fet acte de presencia a partir de cota 2500 fins al cim tot i que les rafegues més potenta no passaven del 70-75 kms/hora i no eren molt constants. També ens han acompanyat núvols baixos i una mica de pluja.

El vent ens ha obert una clariana que hem aprofitat per baixar la pala principal fins al bosc podent així gaudir d'una bona visibilitat i unes espectaculars vistes de l'entorn.