Torksmanen - Breitind (Lofoten)

-76 ft
March 16, 2023
March 2023

near Vestpollen, Nordland (Norge)

Una ascenció de moderada dificultat. Basicament centrada a la pujada al coll E del Torksmanen i al cim del Breitind. Necessaris grampons i/o piolet per la cresta E del Torksmanen.

Sortim de la central electrica de Kvitforsen. Travessem al pla i rapidament ens enfilem pel bosc amb un seguit de zetes. Sortim del bosc i en una forta pujada arribem a un llac a sota del dos cims. Agafem per la dreta en direcció N i després d'un fort pendent que superem amb unes quantes zetes arribem sota el coll E. Unes quantes zetes mes arribem al coll. D'allà enfilen amb esquis per el fil de l'aresta fins que ens veiem obligats a deixar els esquis. Després de 10 minuts de caminar amb grampons arribem al cim.

El descens es per el mateix lloc de la pujada, però des on hem deixat els esquis. Brutal descens amb dos pams fe neu pols fins al llac.

Posem pells i remuntem en fortes llaçades fin a prop del cim del Breitind. Una ultima diagonal per sota el cim ens porta al collet i després al cim.

El descens per la coma E es també fantastica. Dos pams de neu pols i en 15 minuts ens trobem a l'entrada del bosc.
Després d'esquivar arbres i branques arribem al pla i despres al cotxe.