Suncana-Suvo Rudiste-Ski tour

January 3, 2021
January 2021

near Kopaonik, Central Serbia (Serbia)

Na ovoj ski turi cilj je popeti se do lokacije Suvo Rudiste popularno nazvano Pancicev vrh. Sam vrh je zapravo nemoguce popeti jer je kretanje ka mauzoleju Josifa Pancica ograniceno zbog postrojenja Vojske Srbije.

Staza moze da se prodje na vise nacina u zavisnosti od sneznih uslova. Start je u podnozju Suncane Doline kod pocetka ski lifta Suncana Dolija. Krecemo se desnim rubom staze 1. Suncana Dolina koji predstavlja verovatno i najetezi deo ove staze jer potrebno savladati uspon ali i paziti na skijase, te se ovde preporucuje krajnji oprez i hod samom ivicom staze. Nakon zavrsetka ovog uspona dolazimo na lokaciju Krst nakon cega sledi potpuno ravan deo koji se zavrsava Raskrsnicom. Ovde je moguce odabrati dve opcije kretanja u zavisnosti od vremenskih i sneznih uslova.

Opcija 1. Suvo Rudiste- Via Normale

Regularna opcija je da se od Raskrsnice krecemo rubom skijaske staze 4D do samog Suvog Rudista tj. do kraja lifta Pancicev vrh i lifta Duboka 1. Od tacke Rasksnica krecemo se kratkim ali umerenim usponom. Ovde su cesti naleti vetra tako da treba biti spreman i imati odgovarajucu garedrobu. U uslovim smanjenje vidljvosti pratiti obelezja staze i vetro barijere jer je moguce skrenuti sa staze. Nakon dolaska na Suvo Rudiste radimo tranziciju iz turno u skijaski mod i spustamo se stazom 4D i 1 do polazista.

Opcija 2. Kretanje kolskim putem, juznom stranom Pancica-Staza vidikovaca

Na tacki Raskrnica skrecemo desno i krecemo se putem i blazim usponom do samog Suvog Rudista. Ova trasa zahteva da put ima dovoljno snega i da su vremenski uslovi odlicni kako bi se neometano i sigurno kretali. Nikako se ne preporucuje ovaj deo trase u uslovima lose vidljivosti jer je moguce izgubiti se. Pogledi su ovde fantasticni i na trasi je nekoliko vidikovaca koji gledaju ka Kosovu i Metohiji, Crnoj Gori te planinskim masivima Sare, Prokletija, Komova i u daljini Durmitora. Takodje ovde mozemo imati jednistveni pogled na juzni deo Pancicevog vrha koji se redje vidja kao i na greben Nebeskih stolica. Ova trasa zahteva krajnji oprez jer se na nekim delovima nalaze veoma duboki ostaci nekadasnjeg rudnika. Zato je preporuka drzati se treka i puta koji je ocigledan. Nakon dolaska na Suvo Rudiste radimo tranziciju iz turno u skijaski mod i spustamo se stazom 4D i 1 do polazista.

Napomena: Turno skijanje je aktivnost koja se izvodi van uredjenih skijaskih terena. Potrebno je znanje, iskustvo, fizicka spremnost i navigacione vestine. Takodje morate da imate ispravnu turno opremu, adekvatnu garderobu, navigacione uredjaje, tecnost i hranu. Na ovu ski turu idete na svoju odgovornost.

Krst

Suvo Rudiste

Raskrsnica

Ovde je moguce odabrati dve opcije kretanja na ovom treku