Stotzigen Firsten

March 9, 2016
March 2016

near Realp, Kanton Uri (Switzerland)

Ascensió que és un clàssic de la zona de Realp. Pugem dos dies després de la gran nevada i ens trobem traça oberta i un parell de grups que s'enfilen en la mateixa direcció. Deixem el cotxe a l'aparcament (paguem 2€) i sortim en direcció SO paral·lels al Riu "Reuss" per una pista nevada fins un pont on la pista gira cap a l'Est per començar a enfilar-se per la carena que mica en mica va girant a l'Est. La ruta es fa llarga però amb la traça oberta la fem prou ràpid i sense dificultats tècniques. Des del cim la vista és més que espectacular, des del Furkapassa fins el Leichorn, el Pizzo Lucendro, el Galenstock o el Lochberg ens enlluernen. Sota els peus tenim el Wietenwasseren Gletscher (la glacera) i cap al Nord també hi ha el Tiefengletscher.
La baixada la fem més o menys pel mateix camí, però buscant sempre les pales més juganeres o on la neu pols està encara per estrenar. Una ascensió i un descens d'aquells que deixen un gran sabor de boca i ideal quan les nevades han estat molt abundants.