Station du Lys-soum de la Yegüe 2295.

Photo ofStation du Lys-soum de la Yegüe 2295. Photo ofStation du Lys-soum de la Yegüe 2295. Photo ofStation du Lys-soum de la Yegüe 2295.

March 5, 2023
March 2023

near Station du Lys, Occitanie (France)

Pugem amb votxe des de Cautrets a l'aparcament de la Station du Lys, on s'acaba la carretera. Tirem pel fons de la vall seguint el GR10 i creuant el riu per un pontet. Tot planeja i sense guanyar gaire desnivell arribem al fons de la vall, on una pala dreta ens enfila fins a sobre el Lac Noir. A l'altre costat hi ha el Refuge d'Iléhou, no guardat a l'hivern. Girem a l'esquerra pujant unes pales en direcció Sud i acabem enfilant-nos a la carena de l'esquerra, pujant una pendent forta amb ganivetes. Des de la carena ja veiem per on accedir a la canal de baixada, d'orientació Nord i on la neu s'ha conservat pols des de fa dies. Arribem al cim i gaudim de les vistes del Vignemale. Agafem la baixada amb ganes, amb una bona pendent i com dèiem, amb bona neu. No és un cim llarg però té alguns passos que poden resultar no aptes per a quin tingui vertígen.

Station du Lys

Els primers metres són fàcils

El Refuge de Iléhou no està guardat a l'hivern.

L'accés a l'arest es pot complicar amb neu dura o amb la pala massa carregada

Les vistes de la ball de Marcadau i el Vignemale fan que valgui la pena la pujada