skimo - Parking Peülla - Ref. Saboredo - Tuc Ratera - Ref. Saboredo

Photo ofskimo - Parking Peülla - Ref. Saboredo - Tuc Ratera - Ref. Saboredo Photo ofskimo - Parking Peülla - Ref. Saboredo - Tuc Ratera - Ref. Saboredo Photo ofskimo - Parking Peülla - Ref. Saboredo - Tuc Ratera - Ref. Saboredo

March 20, 2023
March 2023

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Sortida de 2 dies encara que a Wikiloc nomes vaig recordar gravar el primer dia.
Primer dia: Quedem al aparcament del Gerber (port de la Bonaigua) i sortim direcció al Refugi de Saboredo. Com que hi ha poca neu començem a peu amb tot l'equipatge a sobre. La pujada es suau però constant, finalment trobem prou neu per posar-nos els esquis fins arribar al refugi on dinem. Seguidament sortim al Tuc de la Ratera (2.861 metres) la pujada es mes forta i les condicions del terreny amb poca neu fa que tinguem que treure'ns i posar-nos els esquis constantment. Finalment fem els ultims metres fins al cim amb grampons.
Segon dia: Sortim del Refugi de Saboredo i pugem el Pic d'Amitges (2.849,5 metres). Per la calor no podem passar per sobre dels llacs gelats, el que ens obliga a fer una aproximació molt mes llarga i dura. També fem els ultims metres amb grampons. No podem tornar per la vall de Gerber perquè el llac esta impracticable i tornem pel camí d'anada, esquiant tot el possible fins el parking.