Ski Touring Montenegro-Durmitor National Park-Crno Jezero

Photo ofSki Touring Montenegro-Durmitor National Park-Crno Jezero Photo ofSki Touring Montenegro-Durmitor National Park-Crno Jezero Photo ofSki Touring Montenegro-Durmitor National Park-Crno Jezero

March 8, 2018
March 2018

•   5 2 Reviews

near Pitomine (Montenegro)

Per avui la previsió és bona però amb fort vent. Decidim evitar zones altes i prenem la decisió de visitar el Parc Nacional de Durmitor. És l'emblema natural de Montenegro i té la particularitat i l'honor de ser el Parc Nacional més antic d'Europa.
Sortim de l'aparcament lliscant per una pista plana fins a Crno Jezero (Llac Negre) constantment envoltats d'avets altíssims. La riba del llac ofereix unes vistes espectaculars de les parets del Massís Meded. A partir d'aquí comencem a pujar de forma molt suau, amb desnivell gairebé inexistent fins a les proximitats de Zminje Jezero. En tancar-se la vall, començem a remuntar de cop amb fort pendent per sobre del sender d'estiu fins que assolim un plató on trobem el refugi Kolibe Poljana. El vent comença a bufar cada cop amb més força. Continuem amunt fins a un turonet però optem per girar cua ja que les condicions fan molt incòmoda i perillosa la marxa. Traiem pells i iniciem la baixada fins a al refugi i el segon llac en una neu en unes pèssimes condicions degut a la pluja i la pujada de temperatures del dia anterior.
Per retornar a l'entrada del parc, ens desviem del camí principal en una cruïlla de camins on hi ha una placa commemorativa, d'aquesta manera convertim la ruta en circular.

Crno Jezero-Estany Negre

Un lloc preciós!!!

• Photo of griera
    griera Mar 12, 2018

Bonica pasejada per un entorn de bosc al costat del llac, al final en vent no ens ha deixat acabar la ruta.