SERRA DE MAURI

January 28, 2024
January 2024

near Andorra, Occitanie (France)

28.01.24

Ascensió als dos cims de la Serra de Mauri, Occidental 2420m i Oriental 2412m des de l'Estació de Formiguera i per les seves pistes, per aquest ordre: Le Faon, Les Papillons i Le Berger, on s'acaba el telecadira de Serra de Mauri i on hi ha un punt de socors.

Des d'aquest punt, cada cop menys neu fins que, a sota del cim, cal treure's els esquís i acabar de fer via a peu.

Segons quin mapa, només hi ha un cim, i segons quin, n'hi ha dues puntes, però només un nom. La realitat, és que hi ha dues cotes molt properes, amb grans fites i amb poca diferència de metres. Així que, per a mi hi ha dos cims de Mauri.

I "se non è vero, è ben trovato".

La baixada, a trobar Le Berger i, passant pel costat del telecadira de la Calmasella, he seguit per La Panoramique i Les Crêtes, per anar a petar a tancar el cercle a Le Faon.

Així està, i cada cop pitjor, el panorama. Zero neu esquiable, fora de les pistes.