Photo ofRundfjellet (768m) a Sørlenangen (província de Troms i Finnmark, Alps de Lyngen, Noruega) Photo ofRundfjellet (768m) a Sørlenangen (província de Troms i Finnmark, Alps de Lyngen, Noruega) Photo ofRundfjellet (768m) a Sørlenangen (província de Troms i Finnmark, Alps de Lyngen, Noruega)

March 21, 2024
March 2024

near Sørlenangen, Troms og Finnmark (Norge)

Cim fàcil i amb poc desnivell que pugem un dia tapat i amb no gaire visibilitat a la part superior. És una ascensió fàcilment combinable amb la pujada al Stetinden de 918m, que es troba més al sud, quedant així una bona jornada d'esquí de muntanya si les condicions de la neu i meteorològiques són favorables per fer els dos cims.

PUNT DE SORTIDA: Aparquem a la carretera Lenangsveien al davant d'unes cases, on hi ha espai per a diversos vehicles. Sortim gairebé des del nivell del mar en una entrada del fiord Ullsfjorden, a la reserva natural Sørlenangbotn.

ITINERARI: Entrem per un camí d'una casa que deixem a la dreta i, després de travessar uns camps, agafem un camí que va pujant molt planerament per dins d'un bosc de bedolls. Al final del bosc comencem a pujar unes pales amb més pendent. Nosaltres vam anar amb tendència a la dreta a buscar una petita coma (vall), però es pot pujar per la pala directament, més a l'esquerra (si no ha nevat recentment trobareu alguna traça marcada, com en la majoria dels cims més concorreguts de Lyngen). Al final de la valleta girem a l'esquerra (per pujar al Stetinden seguiríem cap al sud-est) i anem pujant per la pala sud-oest fins el cim del Rundfjellet (es pot pujar més a l'esquerra del track i anar a buscar directament la carena, hi ha més d'un itinerari possible).

El descens el fem pel mateix itinerari de pujada però quan arribem al bosc, després de baixar per la petita valleta, nosaltres vam anar amb tendència a l'esquerra a buscar unes pales amples pel mig del bosc. Hi ha un moment que es pot creuar el riu a la dreta per retrobar l'itinerari de pujada però nosaltres vam seguir baixant per l'esquerra del torrent fins a creuar-lo en una zona més planera i acabar, a la part final, baixant pel mateix camí d'ascens.

PictographCar park Altitude 3 ft

Aparcament

PictographPhoto Altitude 128 ft

Bosc (bedollar)

PictographPhoto Altitude 651 ft

Fi bosc, coma

Esquerra

Rundfjellet (768m)

Vista aèria del cim (foto xarxa)