Romanka - Rysianka (Beskid Żywiecki)

Photo ofRomanka - Rysianka (Beskid Żywiecki) Photo ofRomanka - Rysianka (Beskid Żywiecki) Photo ofRomanka - Rysianka (Beskid Żywiecki)

April 9, 2013
April 2013

near Bednarze, Województwo śląskie (Rzeczpospolita Polska)

Dojazd z Węgierskiej Górki na skrzyżowanie szlaków w Żabnicy.
(Miejsce parkingowe obok małego sklepu).Tu narty na nogi i pierwszą drogą w górę, mniej więcej wzdłuż
zielonego szlaku. Kiedy droga skończy się przy zabudowaniach, zakładam foki i ruszam w las w stronę grzbietu.
Romanka jest widoczna cały czas więc kierunek jest nie do pomylenia.
Po pewnym czasie trafiam na slady turowców, którymi będę się wysługiwał aż do samego szczytu.
Trochę potu dzięki nim zaoszczędziłem;) Z kilku hal mam rewelacyjne widoczki a w lesie w masywie
Romanki dzikość i bajkowy zimowy klimat powodują, że tempo spada radykalnie, bo nie mogę przestać robić fotek.
Na szczycie w przyjemnym słoneczku czas na sniadanko i smarowanie nart.
Potem zjazd i krótkie podejście pod Rysiankę. W schronisku polecam Jadło Drwala, które nigdy mi się w tamtym wydaniu
nie nudzi i z takim zastrzykiem energi ruszam na szczyt Rysianki. Tu zawsze można liczyć na śniegowo-wiatrowe rzeźby.
Od tego momentu to już prawie stale zjazdy. Prawdziwy freeride przez lasy i hale.
A jeśli trafi się na takie świetne warunki jakie ja miałem,
(jazda w puchu na twardym podkładzie) to od razu chce się wracać, żeby to powtórzyć.

Czerwony szlak (skrzyżowanie)

Skrzyżowanie z czerwonym szlakiem

Romanka - szczyt

Szczyt Romanki

• Photo of Janusz Hatala
    Janusz Hatala Apr 12, 2013

Hej, no zazdroszczę trasy na skiturach, nigdy nie miałem przyjemności używania takich nart chociaż długo o tym "marzyłem". Super zdjęcia, naprawdę warunki miałeś niezłe! Pozdrawiam!

• Photo of pavlov
    pavlov Apr 15, 2013

Tereny rzeczywiście bardzo popularne wśród skiturowców, w tym dniu 100% osób jakie spotkałem było na turach. Ale ja na takie trasy wolę śladówki(widać na jednej z fotek). Można zrobić dużo większe dystanse, mając sporo lekkich zjazdów.

• Photo of Janusz Hatala
    Janusz Hatala Apr 15, 2013

No tak, zdecydowanie racja, o śladówkach nie myślałem ale faktycznie dystans można tylko na lekkich nartach zrobić, skitury to raczej na wspinanie się i potem "ciężki" zjazd.