Refugio de Serradets - Sant Nicolás de Bujaruelo (Dia 3)

Photo ofRefugio de Serradets - Sant Nicolás de Bujaruelo (Dia 3) Photo ofRefugio de Serradets - Sant Nicolás de Bujaruelo (Dia 3) Photo ofRefugio de Serradets - Sant Nicolás de Bujaruelo (Dia 3)

April 21, 2017
April 2017

near Gavarnie, Occitanie (France)

Dia 2. Refuge des Sarradets – Sant Nicolàs de Bujaruelo

El dia 13, 14 i 15 d’Abril, aprofitem la setmana Santa per anar a fer esquí de muntanya.
Sortim de bon matí per fer ja l’últim tram d’aquesta bonica travessa. La primera part la neu està bastant gelada cosa que no ens fa disfrutar gaire de la baixada, però no tenim més remei. Primer hem d’encares dues pales, separades entre elles per un petit plà, amb la cara nord del Taillón i de la falsa Brecha a sobre nostre.
A partir d’aquí, ens queda fer un llarg, molt llarg flanqueig fins arribar al Port de Bujaruelo. Aquí hi ha alguns trams una mica exposats, i una caiguda tot i que no et faries gaire mal ja que no hi ha cap pedra on picar, agafaries velocitat, baixaries un bon tros avall i et podries fer alguna cremada. Val la pena passar vigilant i si fa falta treure el piolet. Un cop arribem al Port de Bujaruelo, fem un petit descans i des de allà ens queden encara algunes pales les quals podem disfrutar de valent ja que la neu està molt millor.
Tot recta avall seguint la direcció del riu fins al final, on trobem una cascada i ens hem de desviar cap a l’esquerra. Aquí hi ha algun petit tram on la neu no és del tot continua i ens obliga a treure’ns els esquis. Estem aproximadament a la cota 1800. Veiem però, que encara ens queda una petita pala amb neu, la qual ens deixa a 1740m i la volem aprofitar.
A partir d’allà, esquís a l’esquena i continuar baixant pel camí d’estiu fins a Sant Nicolàs de Bujaruelo.
Allà, tenim la sort de que fent autoestop un cotxe ens para i hem porta fins a Torla, on tenim nosaltres el cotxe. Hem canvio de roba molt ràpid i torno cap a Sant Nicolàs de Bujaruelo a buscar els companys de ruta!
En resum ha estat una travessa molt maca, on gaudeixes de paisatges impressionant i en alguns moments d’una tranquil•litat absoluta. Molt recomanable de fer, ja sigui amb esquis o a peu.

PictographRiver Altitude 6,398 ft

San Nicolás de Bujaruelo

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Apr 21, 2017

Llàstima que a primera hora la neu estava gelada... Si no...