Refugio de Góriz - Refuge des Sarradets (Dia 2)

Photo ofRefugio de Góriz - Refuge des Sarradets (Dia 2) Photo ofRefugio de Góriz - Refuge des Sarradets (Dia 2) Photo ofRefugio de Góriz - Refuge des Sarradets (Dia 2)

April 21, 2017
April 2017

near Gavarnie, Occitanie (France)

Dia 2. Refugi de Góriz – Refuge des Sarradets

El dia 13, 14 i 15 d’Abril, aprofitem la setmana Santa per anar a fer esquí de muntanya.
El segon dia, tornem a emprendre el camí, aquest cop per sort ja amb els esquis els peus. Per tal d’anar a buscar els llocs més innivats, ens desviem del camí d’estiu, tot anant a buscar el final de la vall per la zona baixa. Al final, pugem en direcció Sud i acabem fent un llarg flanqueig per anar a buscar el Cuello del Descargador. Allà, nosaltres vam optar per treure pells i amb els esquis intentar empalmar les dues “baixadetes” que hi ha. La primera fins el Plano de Millaris, desprès una petita pujada cap al Cuello de Millaris i desprès una altra petita baixada. En aquest punt ja es veu la famosa Brecha de Roland, punt fronterer entre Espanya i França, i que haurem de travessar pel mig per tal d’anar a buscar el Refuge des Sarradets.
En mica en mica i en la direcció Nord, anem guanyant alçada i acostar-nos cap a la Brecha. Per no encara la última dura pujada de la Brecha, canviem cap a direcció Oest i anem a buscar a fer un flanqueig desprès en direcció Est on ens porta just a la Bracha.
A partir d’aquest punt, només ens queda gaudir de dues pales precioses que ens porten directament al Refuge des Sarradets.
Aprofito per recordar que aquest refugi està en obres i només té la part lliure oberta i fins a finals de maig. A partir de llavors, està tancat al públic fins l’estiu del 2018.