Refugi Oulettes de Gaube - Petit Vignemale

Photo ofRefugi Oulettes de Gaube - Petit Vignemale Photo ofRefugi Oulettes de Gaube - Petit Vignemale Photo ofRefugi Oulettes de Gaube - Petit Vignemale

April 10, 2015
April 2015

near Baños de Panticosa, Aragón (España)

Ruta lineal que està relacionada amb el trac que tinc penjat que dóna la volta a Panticosa.

Aquest trac és el recorregut que vam fer el dia 2, ja que no vam poder fer la volta que teniem pensat fer inicialment, vam anar a fer el cim del Petit Vignemale.

Sortim del refugi entorn de les 8 del matí, ja que sabem que no és una ruta gaire llarga i igualment tornem a dormir en aquest mateix refugi. Triem que farem una petita circular, pujant pel camí d'estiu (just sortint del refugi cap a l'esquerra) i baixarem pel d'hivern (just a sota el seracs).

Doncs això, sortim del refugi i agafem el camí d'estiu guanyant alçada fàcilment. Un cop a d'alt, anirem direcció Sud/Sud-Oest fins arribar al coll de d'Ossoue. En aquest, es pot veure el refugi de Baycellans, que per accedir al Gran Vignemale, crec que és la millor ruta, la llàstima és que a l'hivern no està guardat.
Pujarem en direcció Oest fins al cim del Petit Vignemale.

Ostres tu, a d'alt, quines vistes, és impressionant. La Munia, el Mont Perdut, el circ de gavernier... No hi ha paraules per descriure el que es pot veure... Una ascensió, que si no es vol fer el gran Vignemale, 100% recomanable. Tens les mateixes vistes, a d'alt al cim casi estem sols (tothom ha volgut anar a fer el Gran Vignemale) i a part, no tens tota la matada de fer el glaciar, ja que des de Oulettes es fa bastant llarg...

Baixem pel camí d'hivern, amb la neu encara força gelada tot i que hi ha estat tocant el sol tot el dia...

Finalment a les 13h tornem a ser el refugi, amb un molt bon gust de boca i encara enamorats de tota aquesta immensitat.

Vam disfrutar moltíssim.

Coll hourquette d'Ossoue

Aquest coll es troba a 2700m aproximadament. Des de aquest, tens el Petit Vignemale molt aprop, cosa molt temptativa de anar-lo a fer. Si pot accedir des de el refugi de Oulettes de Gaube (2h) o des de el refugi de Baycellans (jo diria que 15 o 30 min, aquesta part no l'he fet per tant nose a quan està, però molt aprop.)

Petit Vignemale

El petit Vignemale, de 3032m d'alçada, és el cim que vam triar de fer. No és tant concorregut com el Vignemale, però amb les mateixes vistes i satisfacció un cop arribes a d'alt. Per fer amb esquí de muntanya, té una pala molt maca a la baixada, però que a la pujada ens farà suar de valent. Tot i això, com ja he dit abans, té les seves recompenses!

PictographMountain hut Altitude 7,092 ft

Refugio Oulettes de Gaube

Refugi situat a 2150m d'alçada. Aquí i vam passar dues nit fent la ruta de Panticosa, i una de les quals vam aprofitar per fer el cim al Petit Vignemale. Trobarem més informació d'aquest refugi a l'altre trac.

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Apr 11, 2015

Encara que ens quedessim al Petit Vignemale les vistes van ser magnifiques des del cim. A més, la baixada fins al coll es fa per una pala força ample amb bona neu.