Refugi de certascant - Coll de Certascant - Estany Blanc - Refugi de certascant

Photo ofRefugi de certascant - Coll de Certascant - Estany Blanc - Refugi de certascant Photo ofRefugi de certascant - Coll de Certascant - Estany Blanc - Refugi de certascant Photo ofRefugi de certascant - Coll de Certascant - Estany Blanc - Refugi de certascant

one day 7 hours 39 minutes
January 8, 2016
December 2015

near Tabescán, Catalunya (España)

Per tal de passar un cap d'any diferent, vam sortir el dia 28 en direcció Tavascant per instal•lar-nos al refugi de Certascant i passar uns dies fent esqui de muntanya per la zona. Tot i les dolentes previsions de neu que estem tenint aquest any, vam poder esquiar tots els dies i disfrutar de les muntanyes i un cap d'any diferent envoltat de gent meravellosa. A continuació penjaré diferents tracks els quals fan referència a aquests dies.

El track del segon dia és anar fins a l’estany blanc de sota el pic de certascant i tornar.
Inicialment, volíem fer la volta pujant pel coll que hi ha entre el pic de certascant i el certascant nord i d’aquesta manera desprès només flanquejant tot el llac de certascant arribàvem un altre cop al refugi.
Aquest dia però, vam tenir una sèrie de problemes a partir dels quals no vam poder fer aquesta volta. Per tant ens va tocar refer tot el camí. Tenia pinta de ser una volta molt xula, la recomano a qui la pugui anar a fer!!
Aquesta jornada, vam sortir del refugi i vam anar a buscar el coll de certascant. Allà, vam anar direcció est fins a trobar l’estany blau de d’alt on ens vam tornar a posar les pells i fins a l’Estany blanc. Finalment allà vam fer mitja volta i un altre cop a buscar el coll de certascant i ja fins al refugi.

Coll de Certascant

Coll pel qual s'accedeix al pic de certascant entre altres opcions. Per anar-hi des de el refugi no té pèrdua. Una bona pala per esquiar!

PictographLake Altitude 7,779 ft

Estany Blau de d'alt

Petit estany on a l'estiu es pot agafar aigua. A l'hivern estava tot cobert de neu

PictographLake Altitude 7,310 ft

Estany de Certascant

L'Estany de Certascan o Sertascan és un llac d'origen glacial que es troba a 2.236 m d'altitud, a la capçalera de la vall de Cardós (Pallars Sobirà), a l'est del pic de Certascan (2 853 m alt). El seu desguàs dóna lloc al riu de Certascan que mor al riu de Lladorre. Actualment el llac és repressat per a l'aprofitament hidroelèctric de l'estany a través d'un canal subterrani de conducció de l'aigua a la central de Tavascan. És el llac més gran dels Pirineus catalans i també un dels més profunds.

PictographMountain hut Altitude 7,283 ft

Refugi de Certascant

Refugi guardat però que a l'hivern disposa de part lliure.

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Jan 8, 2016

Una llaaaaarga caminada aquesta... jajaja

Una llaaaaarga esquiada aquesta... jajaja