Ransol - Serrera - Sorteny

February 19, 2017
February 2017

near Ransol, Canillo (Andorra)

Travessa des de la Vall de Ransol fins a Sorteny tot passant pel pic de La Serrera.
El dissabte passat vam sortir amb el Centre Excursionista de Torelló a realitzar aquesta travessa. Vam anar amb dues furgonetes i dos conductors molt amables els quals ens van venir a buscar a l’altre vall.
Un cop vam sortir del petit pàrquing vas anant pel fons de la vall tot passant per sobre el rierol (el qual està més que tapat a causa de les bones nevades que ha fet aquest any).
Un cop al fons de la vall, hi ha dues opcions per seguir progressant, anar en direcció Oest i desprès anar a pujar en direcció Nord (una canal molt ample) el qual seria el camí normal, o bé anar en direcció Nord directament el qual vas a buscar una canal més estreta però suficientment ample per fer Z amb els esquis de forma còmode.
Nosaltres vam optar per aquesta segona. Un cop a d’alt la canal, segueixes direcció Nord-Oest per anar a buscar el circ i el coll de Meners. Aquí, ja només ens faltarà l’ultima pujada i cim!!
Per la baixada, ens posarem a la bonica pala sud del Serrera la qual farem fins el fons de la vall. Allà, intuïtivament seguirem la vall (Oest) la qual va baixant amb no molta pendent. Uns trams abans d’arribar al refugi es probable que s’hagi de remar (molt poc tros).
Ja un cop el refugi, si es vol es pot parar a fer una birra i sinó tirar avall. Nosaltres vam optar per seguir la pista que es troba per sota el refugi, que d’una manera molt agradable va baixant fins el cotxe.
En resum és una sortida molt maca que transcorre per unes valls fabuloses. Si pots enllaçar les dues de veritat que val la pena!!

PictographWilderness hut Altitude 21,056 ft

Collada de Meners

PictographLake Altitude 28,372 ft

ESTANY DELS MENERS DE LA COMA

Estany de meners de la Coma

Parquing Ransol

Riu de sorteny

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Feb 20, 2017

Quin dia més esplèndid que us va fer!!