Ransol - Pic de l'estany mort

January 25, 2016
January 2016

near Ransol, Canillo (Andorra)

Bonica ascensió per la Vall de Ransol el dissabte passat.
És una vall per la qual no hi havia estat mai i la veritat tinc moltes ganes de tornar-hi.

Vam sortir el dissabte ben d'hora pel matí amb l'intenció d'anar a fer el Nerassol, però les males condicions de neu ens van fer canviar els plans inicials.

Vam anar cap a la vall de Ransol i per no fer el famós Serrera que és on tothom i va (que de fet hi havia moltíssima gent) vam optar per anar a fer el pic de l'estany mort.

Té una pala molt maca i és molt agradable de fer esquiant. Nosaltres vam optar de fer una petita volta la qual vam pujar per una canal (sense cap dificultat tècnica i que pots pujar completament amb esquis) i baixar per una altre pala la qual encara era casi tota verge.

A d'alt del cim gaudeixes d'unes vistes molt maques.
Vam passar molta calor però les condicions de neu no eren molt dolentes. Ara si, com continui amb aquesta calor l'hi queden 2 dies contats!

Final canal

Final de la canal la qual vam utilitzar per pujar. Aquesta és més freqüentada per fer-la baixant!

Inici canal

Inici de la canal!!!

Parquing ransol

Punt més alt on pots deixar el cotxe. La resta està ple de neu. Nosaltres quan hi vam pujar a primera hora no hi havia ningú però amb qüestió de una estona es va anar omplint de gent

Pic de l'estany mort

Cim de l'estany mort. No es gaire concorregut però molt maco de fer. A d'alt tens unes vistes molt bones! Va be per sortir de la zona massificada del Serrera.

• Photo of lo xic de feliciano
    lo xic de feliciano Feb 9, 2022

Me va a costar una mica entendre l’atac final al cim, però és una gran ruta fàcil de seguir i de gaudir. Pujo el grau de dificultat a difícil en casos de gel