Plateau de Bure, Devoluy, Alps francesos

Photo ofPlateau de Bure, Devoluy, Alps francesos Photo ofPlateau de Bure, Devoluy, Alps francesos Photo ofPlateau de Bure, Devoluy, Alps francesos

January 1, 2022
December 2021

near L'Enclus, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Ascens a Plateau Bure (2.500) per la Combe Ratin.
El Pic Bure es el pic referència de la zona de Devoluy, i només arribar al Plateau -com va ser el nostre cas- ja paga la pena per les bones vistes i l'espectacle de les antenes d'observació astronòmica que hi trobem.
És un cim per fer a la primavera, en dies més llargs, ja que és una ruta llarga fins al cim. A més, a l'hivern la majoria de recorregut es fa per comes amagades del sol.
La neu dura ens obliga a pujar en grampons una bona tirada de la pujada, primer, al pas mes exposat abans d'arribar a Combe Ratin, i..sorpresa, també en una pala força dreta abans d'arribar al plateau.
No arribem al cim per fer-se ja massa tard, sabent que la neu es massa dura per la baixada. Escollim doncs un descens circular cap a pistes de super Devoluy, a on arribem després d'una curta progressió fàcil per la plana, i una baixada en un tram curt de nou alpinístic un tant exposada però assegurada per cordes cap al sector de pistes, fàcil i que no suposa cap problema si es fa amb compte.
La visió de les antenes d'observació d'estrelles és ben curiosa i ens convida a tornar-hi amb més bon temps, i a dormir-hi fins i tot...com a punt d'observació d'estels és excepcional per les seves bones condicions atmosfèriques a 2000 metres.