Pic de Santfons des d'Arinsal

1956
February 21, 2024
February 2024

near Arinsal, La Massana (Andorra)

Sortim des d'Arinsal abans que obríssin els remuntadors. En aquesta temporada que la neu és escassíssima, pugem fins el Port Vell i ens posem els esquís a l'esquena, segunt el camí d'estiu (marques grogues) i a la Portella de Santfons ens tornem a calçar esquís i baixem cap al fons de la Vall. Tornem a posar pells i ganivetes i ens enfilem per una llarga i dreta pala. Una mica més amunt del GR11 que porta cap al Coma Pedrosa, ens enfilem per una pala estreta i dreta fins els peus del Sanfons, pujant per les pales orientades a Sud i fins la carena. Arribem al vèrtex i reposem forces gaudint del paisatge, des del Cadí a la Pica i l'Aneto entre altres. Sembla que el cim és un altre que hi ha al costat amb una fita que sembla una mica més alt i també hi pugem. Agafem les pales de baixada amb ganes, amb neu una mica transformada i desfem el camí d'anada, tornant a calçar pells i tornant a les pistes on fem la darrera baixada fins l'aparcament