Pic de Meners, Andorra

February 27, 2012
February 2012

near l'Aldosa, Parròquia de Canillo (Andorra)

Pic de Meners, Andorra

• Photo of lluma
    lluma Mar 7, 2012

Hola Kalamontse,
    crec que el pic que has fet és el Bony de l'Estany Mort, que queda a l'Est de la Coume de Seignac i a l'Oest del Pic Milmenut,
    Salutacions Lluma

• Photo of kalamontse
    kalamontse Mar 8, 2012

Bones Lluma.
    Amb la cartografia a la ma he de dir que vaig fer el Pic de Meners i un cimet que queda a tocar més a l'oest. allà se'm va acabar la bateria del mòbil i vaig seguir crestejant cap cap a l'E per baixar cap a l'estany Mort. Tot i així no he trobat a la cartografia de l'Alpina cap pic de l'esnay Mort, de manera que podria molt ben ser que estiguesim parlant del mateix cim q, com molt be dius, queda a l'est de la coma del Seingac. Si mires mapa de l'Alpina veuràs més clar el q et dic!

gràcies!

• Photo of lluma
    lluma Mar 20, 2012

tens raó a l'alpina així el marca però als nostres mapes 1:10.000 d'Andorra el pic dels Meners no existeix, el marca com a bony de l'Estany Mort.
    Més a l'Oest hi ha la collada dels Meners que agafa aquest nom ja que els "miners" hi treien el ferro i el baixaven per aquesta collada cap a la farga Rossell a Ordino (ara museu del ferro).
    Bé m'ha agradat fer una mica de recerca, cada dia aprenc quelcom més.
    ens veiem per alguna d'aquestes mundanees,
    a reveure,

• Photo of kalamontse
    kalamontse Mar 20, 2012

Aclarit doncs. Ja imaginava que estariem parlant d'una mateixa cosa... provablement la cartografia andorrana d'escala més gran, deu ser més encertada. A més aquest cimet fa més per un bony q no pas per un pic... interessant el tema de la toponimia procedent dels miners, no m'havia parat a pensar!