Pic de Llena - Pleta Pelada - Tuc del Muntanyó (des de Boí Taüll)

March 24, 2021
March 2021

near Mesull, Catalunya (España)

Bonica volta enllaçant l'estació de Boí-Taüll amb les valls de Manyanet i Filià.

- La ruta comença prop del pas de Llevata. Nosaltres vam poder pujar-hi amb el remuntador de l'estació. Si no, cal afegir a la ruta uns 450 m més de desnivell positiu.
- Baixem al fons de la vall de Manyanet i remuntem la suau pujada fins a port de filià on hi ha el cap del remuntador de l'estació de ski abandonada de Vall Fosca.
- Seguim l'aresta que surt a mà dreta i ens du cap al pic de Llena (2685 m). És prou ampla per fer amb esquís, tot i que té bastant ambient. La rampa final es fa més dreta però ja és per la pala oest. Nosaltres ens la vam trobar força dura i la vam fer amb grampons.
- Baixada per la canal E que surt directa des de sota el cim. L'entrada és una mica dreta.
- Seguim baixant la vall fins que veiem que podem remuntar altre cop cap al port de Filià (seguint les pilones). La idea era anar cap a la Coma Palomera, però no hi havia prou neu)
- De nou al port, treiem esquís i caminem la cresta fins dalt de la Pleta Pelada (2540 m) , on ja veiem sota nostra la pala NW. El cim de la cresta és rocós i no es pot esquiar, així que el deixem i busquem un lloc apte per calçar esquís. La sortida de la cresta és força dreta. Després, baixada suau i divertida fins al fons de vall de Manyanet
- Remuntem de nou. L'opció ràpida és anar directe al Coll de Roies, però ens animem i pujem fins dalt del Tuc del Muntanyó (2611 m).
- Baixada cap a l'estació anant a buscar una de les canals de Llevata fins a empalmar amb pistes, i d'aquí al parking.