Pic de la Tribuna (2499) desde refugi Laurenti

Photo ofPic de la Tribuna (2499) desde refugi Laurenti Photo ofPic de la Tribuna (2499) desde refugi Laurenti Photo ofPic de la Tribuna (2499) desde refugi Laurenti

February 13, 2022
February 2022

near Artigues, Occitanie (France)

Una ruta tan desconeguda com bonica per arribar al Tribuna.

Desde le Pla, uns pocs kilòmetres de Querigut, surt la pista forestal asfaltada que puja al refugi de Laurenti, d'on surt aquest track.

Si se surt de la carretera, afegir uns 7 km i 600 de desnivell a la ruta.
Habitualment la pista està neta per arribar en cotxe a uns 3 km i 200 de desnivell del refugi.
La cabana de Laurenti és un refugi lliure amb llar de foc i el riu al costat, apta per 6/7 persones. En aquest cas hi havia matalassos (portar aïllant ja que hi ha molta humitat), pots, plats i llenya.
Desde el refugi pujarem pel camí d'estiu pel bosc fins a la cabana de Counc als peus del llac de Laurenti. Aquesta cabana és també apta per dormir, dues persones, amb llar de foc i el riu a prop.
Uns 30 m. després de la cabana i uns 200 m. sota el llac de Laurenti, ens anem desviant lleugerament a l'esquerra en sentit ascendent per deixar la vall de Lurenti i trobar el pas a la vall de Boutadiol. Buscarem el pont per poder creuar el riu Laurenti i després seguirem remuntant en direcció est, cap a una coma amagada que puja al collet on canviarem de vall.
Remuntarem després la preciosa vall de Boutadiol, on comencem a veure a l'esquerra les muntanyes de sobre l'estació de Puigvalador: Pic de Ginebre, Serra d'Euga, Puig del Pla Bernat... foquegem amb tendència per la part dreta de la vall fins arribar als peus de les comes que porten als peus de la vall del Tribuna, que farem per les comes centrals.

Un cop arribats al peus de les pales de La Tribuna la podrem pujar o bé per l'esquerra, per la pala directe al cim, o per la dreta, éssent l'esquerra l' opció més suau: es fa la pala fins al coll i la carena al cim sense cap dificultat, (en el nostre cas amb grampons la part final, per la pendent i la neu una mica dural). També podem pujar al cim directe pel mig o per la dreta en una pendent força més dreta.

Baixada cara est excel.lent, S2, 25-30°si es baixa per carena i la pala del coll, o S3 sostingut si es baixa directament del cim, en una pendent de 35-40°.

Trobem una neu excel.lent!

Desde aquest punt comencem a desviar-nos cap a est, per creuar el pont

PictographBridge Altitude 6,457 ft

Toni Salme Feb 17, 2022

Hola. Vareu pujar amb el cotxe fins el refugi punt de partida?

Des d'on s'agafa la pista per pujar-hi amb el cotxe, està indicat?

• Photo of daerrius
    daerrius Feb 17, 2022

Hola Toni. Millor agafar l'accés de Les Pla, pujant fins a una barriada (té aspecte de camping amb casetes prefabricades):

109 Pradaille, 09460 Le Pla, França

i no tant el que surt directe de la carretera D16. La pista està asfaltada...però en molts trams hi han forats i en mal estat (a data de 2022/02/13)...però s'hi passa bé amb turisme. Nosaltres varem deixar el cotxe prop de dos llacs al voltant dels 1500metres d'alçada, i aprop de un pas canadenc. Neu continua fins al refugi de de Laurenti.

Toni Salme Feb 17, 2022

Moltes gràcies. Des de le Pla fins on deixes el cotxe quan temps hi ha..?

• Photo of nohisoc
    nohisoc Feb 17, 2022

Bon dia,
    Gràcies per compartir.
    Com ho veus per pujar-hi amb autocaravana de 7m de llarg i 3m alçada. Puc trobar racó per aparcar.
    Gràcies de nou.

• Photo of daerrius
    daerrius Feb 17, 2022

Més informació detallada de la sortida a :

Toni, uns 45minuts : 350 m de desnivell i 3'5 Km des dels dos llaguets (pas canadenc).

nohisoc, per descomptat...NO. No trobaràs cap racó i menys per donar volta amb 7m!!!. Nosaltres amb turismes i una furgo petita amb prou feines vàrem trobar lloc al marge...potser si, si més entrada la temporada es pot arribar fins al refugi de Laurenti.

Toni Salme Feb 17, 2022

Gràcies per la informació. Ja miraré el blog.

• Photo of nohisoc
    nohisoc Feb 17, 2022

Gràcies.
    Jo el blog ja el tinc per una altre font i es per això que he vingut a mirar el Wiki.