Pic de la Serrera per Ransol. Andorra

Photo ofPic de la Serrera per Ransol. Andorra Photo ofPic de la Serrera per Ransol. Andorra Photo ofPic de la Serrera per Ransol. Andorra

March 15, 2014
March 2014

near Ransol, Canillo (Andorra)

Bonica ascensió matinera amb la neu força dura i que s'ha mantingut així fins a migdia degut al vent fred que bufava. Just abans d'arribar al coll marcat amb un waypoint he posat les ganivetes per evitar cap ensurt encara que d'altres esquiadors amb esquis de cotes més planes han pujat sense elles fins al cim.

El track va resseguint de prop el riu dels Meners la qual cosa ens va portant en la direcció NO i gairebé des de la part de baix es va veient sempre el cim de la Serrera amb el que és difícil perdre's i es poden triar diverses línies d'ascens depenent de la força que es té i sobretot de les condicions de la neu en el moment.

Hem fet una baixada en direcció a Sorteny i remuntat un altre cop fins al coll per tornar a fer cim i baixar per la pala que baixa recta fins a l'estany dels Meners. Ha estat una manera divertida d'allargar la sortida i fer una baixadeta extra.

El desnivell són una mica més de 1500 m+

Aquesta vall és fantastica per a l'esquí de muntanya i té diversos pics amb les seves baixades de cine que esperen ser baixades com per exemple la Coma de Senyac, el Mil Menut o la Pala de Jan que potser caurà demà a la saca.