Pic de Font Blanca

March 14, 2014
March 2014

near El Serrat, Parròquia d'Ordino (Andorra)

Ascensió al bonic Pic de Font Blanca de 2906 metres. Es un dels 5 cims mes alts, de més de 2.900 metres, d´Andorra.

Aquesta ascensió no deixarà a ningú indiferent, tan per les seves boniques vistes que podrem gaudir des del seu fantàstic balcó, com per la bonica i impressionant baixada per la seva pala principal.

Sortim del Pont de Castellar amb esquís als peus i pugem pel bosc tot seguint el riu del Comís Vell direcció a la Portella de Rialb, a la cota 2.400 agafem una pala a la nostra esquerra i amb fortes llaçades pugem fins a trobar el llom del Pic de Font Blanca, seguim direcció Nord tot fent un llarg franqueig per tota la pala fins arribar dalt el cim.

La baixada la fem atacant directament la forta pala que mira a l´estació d´Arcalís, atenció al tipus de neu que hi ha abans de baixar, ja que es força exposada i amb neu gelada podria ser perillosa. Continuem la baixada passant per un tub i arribant a la valleta del riu Comís Vell i pel mig del bosc seguint el marge dret del riu tornem al nostre punt de sortida.

El desnivell total acumulat son 1.050 metres.