Pic d'Anrodat (Coume d'Enfer) Canillo. Andorra

Photo ofPic d'Anrodat (Coume d'Enfer) Canillo. Andorra Photo ofPic d'Anrodat (Coume d'Enfer) Canillo. Andorra Photo ofPic d'Anrodat (Coume d'Enfer) Canillo. Andorra

February 22, 2021
February 2021

near Incles, Canillo (Andorra)

El Pic d'Anrodat no és un dels Pics més visitats de les nostres contrades i et fa sentir com si estiguessis en un indret remot. La seva orientació SE fa que el Sol l'escalfi des de les primeres hores de llum al matí i ja sabeu el risc que això pot comportar amb condicions de neu abundant.

L'accés al pic es fa deixant el cotxe a l'entrada de la Vall d'Incles i foquejant en pla durant gairebé 3 Km fins al Pont de la Baladosa, on comença el veritable ascens.
Des del Pont prenem direcció a l'esquerra cap a la Collada de Fontargent i just abans d'arribar-hi cerquem el millor indret per creuar el Riu de Manegor i enfilar-nos cap a l'Estany de l'Isla i tot seguit al cim.
Aquesta vegada està ideal per pujar-hi i poder jugar una mica amb ell crestejant-lo per arribar al més que imponent i ample "canaló" que baixa recte cap a l'Estany de l'Isla.

Les/els esquiadores/ors que vulguin esquiar més metres de desnivell sempre podran deixar a part el descens a peu per la cresta del cim (amb el que es deixen a banda riscos no desitjats) i esquiar des del cim pel mateix lloc que s'ha pujat. El nostre objectiu era esquiar el "Cannelloni" i tenir unes fotos ben salvatges del grup fent la cresta.

La nostra línia de baixada, un cop deixat enrera l'Estany de l'Isla, ha estat força interessant però no crec que la neu asseguri sempre el pas per aquest traçat. Caldrà que esteu atents/tes mentre pugeu per baixar pel millor lloc possible.
Un cop al Pont de la Baladosa solament us quedarà els 3 km de retorn pel fons de la vall que a data de gener de 2021 sempre està trepitjat per la Ratrac i fa molt més fàcil la remada. Nosaltres ens quedem a dinar aquí a l'Ovella Negra... Molt top!!