Pic Cometa d'Espanya desde Les Angles

February 20, 2022
February 2022

near Les Angles, Occitanie (France)

L'excursió al Pic de la Cometa desde Les Bulloses o desde Les Angles és llarga, uns 25 Km. agafant el forfait rando a Les Angles. Amb aquest forfait permeten agafar dos remuntadors fins a pujar a Mont Llaret, punt de partida de la ruta.
Comencem el dia fent una bona baixada per pistes.
Pujem a la plana de Mont Llaret i de seguida treiem pells per baixar esquiant fins cabana de la Balmeta pel bosc, on calcem pells per iniciar pujada suau pels llacs que menen al Puig de la Cometa.
El Pic sembla molt dret des de lluny, pero la cosa es suavitza a mida que t'hi vas atançant.
Des del llac blau, als peus del cim fem la pujada pel coll i després amunt en una pendent d'uns 25°.
Gaudim d'un bona baixada per la pala, dura, però molt esquiable.
A partir del. Llac baixar amb tendència esquerra, flanquejant per no enclotar-se massa.
Ruta molt bonica, variada i amb vistes panoràmiques sobre els Perics, les Bulloses i tot el Pirineu Oriental, que s'ha de fer sense entretindre's massa, ja que és llarga.