Pic Alt del Griu primaveral

March 26, 2023
March 2023

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Sortida en un capnde setmana de març de 2021 en que l'hivern fa dies que ens ha abandonat. Amb l'esperança de fer el descens per una de ls canals on creiem que ha de quedar neu, deixem el cotxe a la carretera dels Cortals, a la cota 1960. Caminem una mica per la carretera fins un revolt tancat i passem una casa per l'esquerra. Amb esquís a l'esquena anem seguin riu amunt pel marge dret fins trobar un pas. De fet, una mica més amunt hi ha un pontet i fins i tot un pont tibetà, que té ben poc de tibetà però fa el fet. Volíem segui el camí d'estiu, però és veu neu molt discontínua i decidim enfilar-nos a la carena, on també tenim estones d'enfonsar-nos. La neu massa justa per poder calçar esquís i massa per caminar còmodament. Seguim la carena fins la cota 2450 aproximadment i entre rocs i congestes travessem la capçalera d'una ampla canal que altres hiverns havíem gaudit. Trobem alguns punts grocs i fites i finalment arribem al cim, on hi ha una pilona, però un bony que hi ha al costat ens sembla més alt i tamb és el trepitgem...no fos cas. Seguim caminant de baixada fins el coll i finalment calcem esquís. La baixada per la canal és dreta i malgrat la neu no és la millor del món, val molt la pena. Finalment se'ns acaba la neu i fem un munt de ziga-zagues per arribar al pont tibetà i creuar el riu.
Comiat de temporada anticipat on la calor i la sequera ens han obligat a penjar els esquís.

Vistes de la Vall i la canal NO per in hem baixat