Pas de la casa - Vallcivera - Refugi de l'Illa - Circ de Pesons - Pas de la casa

one day 5 hours 7 minutes
January 2, 2019
January 2019

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Sortim el dia 31 des del Pas de la Casa per anar a passar la nit de cap d’any al refugi guardat de l’Illa. La quantitat de neu a les cares nord no està malament, però a la sud...
Ens dirigim cap al coll dels Isards, i sense arribar al Pic Negre, descendim per la cara sud. La neu està dura, i hem d’anar buscant el millor camí per no descalçar-nos els esquis. A la cota 2100, ja no podem descendir més, i posem esquis a l’esquena.
Un cop entrats a Vallcivera, el camí és per dins el bosc i es va resseguint el transcurs del riu. Molt bonic però no ens permet foquejar.
Al final d’aquesta vall, una mica més enlairat trobem el refugi (casi guardat durant tot l’any de l’Illa. És nou i amb molt bones condicions. La gent és molt amable i vam passar un molt bon cap d’any!
El dia següent pugem cap al circ de Pessons, on descendim per una de les canal. Inclinació aproximada uns 40º i força ampla, cosa que en algunes parts una mica just de neu.
Tornada per la vall de Pessons fins a Grau Roig, mirant el millor camí per haver de remar el mínim i disfrutar de la baixada.
Un cop arribats a Grau Roig, pujem fins el restaurant i última baixada per pistes fins al Pas de la Casa.

PictographLake Altitude 0 ft

Refugi de l'Illa

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Jan 2, 2019

Bona ruta! Llastima de la quantitat i qualitat de la neu...