Pas de la casa - Pic Negre d'Envalira - Pic d'Envalira -Pas de la casa

Photo ofPas de la casa - Pic Negre d'Envalira - Pic d'Envalira -Pas de la casa Photo ofPas de la casa - Pic Negre d'Envalira - Pic d'Envalira -Pas de la casa Photo ofPas de la casa - Pic Negre d'Envalira - Pic d'Envalira -Pas de la casa

March 29, 2016
March 2016

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Aprofitem els dies de setmana Santa per anar a escalar i esquiar una mica.

El segon dia vam anar cap al Pas de la Casa per fer una mica d’esquí de muntanya. Una ruta la qual teníem pendent des de feia uns dies però que per una cosa o altra no la podíem fer.
Aquest cop, i amb un temps molt bo, vam poder anar a fer el pic Negre d’Envalira i el Pic d’Envalira, tots dos sense gaire complicacions (llevat dels últims metres del coll dels Isards que puja fort).
Vam haver de sortir casi des de el final del Pas de la Casa degut que estava tot a petar de gent, però amb la sort que hi havia la neu suficient per poder-ho fer tot esquiant.
Per tal de no passar per les pistes, vam anar per l’esquerra del petit torrent que hi ha i just vam anar a travessar a on acabava el telecadira. A partir d’allà i ja més tranquils vam anar fent, primer passant per l’estany de les Aballetes i seguir amunt cap al coll dels Isards. Aquest no hi havia molta neu, fins i tot un petit tram de pujada ens vam haver de treure els esquis (i òbviament baixada també). Ja un cop al coll, fem una petita parada per menjar i veure tot aprofitant les fantàstiques vistes de la cara nord del cadí.
Amb poca estona, tornem a emprendre el camí de pujada amb els dos objectius ben mercats. Amb poca estona ja estem al Pic Negre d’Envalira i el Pic d’Envalira, amb unes vistes impressionants i amb la sort de poder està sols a d’alt del cim.
La baixada la fem pel mateix camí de pujada amb una neu primavera molt transformada però que es deixa fer bé.
Amb menys d’una horeta ja tornem a estar el cotxe i vam poder gaudir d’unes vistes i una activitat estupenda!

Coll dels Isards

Coll dels Isards!

PictographLake Altitude 7,416 ft

Estany de les Abelletes

L’Estany de les Abelletes, molt popular entre els pescadors per la seva població de truites i salmons de font, es troba a la capçalera de la conca del riu del Pas de la Casa, frontera natural amb França. Per aquest motiu, una part del llac es troba a França i una altra a Andorra. Iniciarem la passejada a la base del telecadira Coll dels Isards de Grandvalira seguint els marges del riu fins arribar a un dipòsit d’aigua. Des d’aquest punt, seguirem per una pista forestal que remunta a la dreta del riu fins arribar a l’estany.

Fals coll dels Isards

Abans d'arribar al coll dels Isards hi ha un fals coll

Parquing Pas de la Casa

Parquing d'on vam poder deixar el cotxe

Pic d'Envalira

Los picos de Envalira, es un cresta de cuatro picos que forman la divisoria fronteriza entre Francia y Andorra, no muy lejos de aquí en el cuello de la Portella Blanca, encontramos la unión de estos dos países con las tierras catalanas. Su cara norte vista desde el Pas de la Casa se nos presenta vertical y escarpada, mientras la vertiente sur por el valle de Campcardós es de pendientes suaves y con hierba. El Pico de Envalira (2.827 metros), es el más alto, ya que supera en pocos metros a su vecino, el Pico Negro de Envalira (2.816 metros), aunque en muchos mapas no se ponen de acuerdo y en algunos podemos encontrar las alturas invertidas, es de suponer que la proximidad y la poca diferencia de metros, conlleva confusiones. El pico Blanco de Envalira (2.723 metros) y el pico Sur, son los otros picos de la cresta.

Pic Negre d'Envalira

El Pic Negre d'Envalira és un cim que hi ha a la mateixa cresta que el d'envalira. És molt ràpid anar d'un a l'altre

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Mar 29, 2016

Ben torradets que vam quedar!! Una ruta molt xula