Photo ofPas de La Casa-Coll dels Isards-Pic Negre d´Envalira-Coll Fontnegra-Estany Abelletes Photo ofPas de La Casa-Coll dels Isards-Pic Negre d´Envalira-Coll Fontnegra-Estany Abelletes Photo ofPas de La Casa-Coll dels Isards-Pic Negre d´Envalira-Coll Fontnegra-Estany Abelletes

4 hours
January 18, 2018
January 2018

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Sortida amb esquis de muntanya des del Pas de La Casa, Andorra

Sortim del pàrquing de l´antigua duana del Pas de La Casa, i enfilem seguint direcció Sud, fent un llarg flanqueig. Deixem a la nostra dreta l´estany de Les Abelletes i enfilem a un petit pla, on a l´estiu si pot veure un petit llac, poc desprès, agafem a la nostra dreta una estreta valleta que s´enfila decididament, quan hem superar el primer relleu ja podem veure la pala i el Coll dels Isards, ataquem la pala seguint unes velles traces i arribem dalt el coll. Des d’aquí, al fons a la nostra dreta, veiem ja el Pic Negre d´Envalira, girem a la dreta i seguint direcció ponent arribem dalt el cim. Impressionant mirador des del cim, tenim vistes a 360 graus.
Trèiem pells i comencem el descens, baixem direcció Sud-Est, quan hem perdut un xic d´alçada girem direcció Est i tornem el coll, continuem el descens per la dreta pala on hem pujat fa una estona, abans d´arribar a la valleta, flanquegem a l´esquerra sense perdre desnivell fins al coll Fontnegra, el creuem i continuem baixant seguint direcció Nord tot buscant les pales orientades a Nord, les mes obagues, ja que es on trobem la neu pols i podem gaudir d´una bonica esquiada. Passat l´estany de Les Abelletes baixem a la dreta a creuar el riu L´Arieja, finalment en un llarg flanqueig de baixada arribem de nou al pàrquing on acabem la ruta.

La dificultat tècnica d´aquesta ruta, he posat Moderada, però podria ser major, tot dependrà de les condicions climàtiques i de la neu en que es trobin en cada moment.

Desnivell acumulat de pujada uns 850 metres.