Massis de Hohe Tauer

4 days 7 hours one minute
April 7, 2023
April 2023

near Hinterbichl, Tyrol (Austria)

Volta circular d’esquí de muntanya pel Massis de Hohe Tauer als alps austríacs.
A continuació detallo la ruta en etapes. Nosaltres la vam fer a l’Abril i a les cotes baixes hi havia poca neu. Cal tenir en compte algunes consideracions pel que fa al track, doncs hi ha una part no gravada.
També cal tenir en compte que s’ha de reservar als refugis amb antel·lació, doncs sovint estàn complerts (sobretot el Rostocker hutt)
ETAPA 1:
Sortim del darrer parquing de la població d’Streden i pugem per la vall de Maurer Tal fins al refugi de Rostocker (2208mts.). Es tracta d’una ascensió molt directa i amb forta pendent que nosaltres vam fer caminant per falta de neu fins a la cota 2000 aproximadament.
Descans al refugi i ascensió al Rostocker Egge (2749 mts.) de tarda.
Tornar a dormir al refugi.

ETAPA 2:
Ascens al Westlicher Simonyspitz des del refu d’anada i tornada. Per tant, cal agafar l’indispensable. No oblidar grampons, piolet i talabard.
Aquesta part del track està mal gravada, per tant, cal anar amb compte. Passat el coll de Regentörl (3056mts) cal girar a la dreta i anar vorejant la carena. Hi ha una zona d’esquerdes. Passar per la dreta (prop de la carena).
Es torna pel mateix camí al refugi.

ETAPA 3:
Sortir del refugi de Rostocker carregats per a fer el Grosser Geiger i dirigir-nos al següent refugi: el Kürsinger Hutt.
Etapa llarga però molt maca.
Cal tenir en compte que per accedir a aquest segon refugi cal baixar fins al llac per a tornar a pujar 300 mts. Guardar energies.

ETAPA 4:
Des del refugi de Kürsinger es poden fer varis cims com el Keeskogl. No surt al track.
Agafem tot el material per a fer l’etapa reina. L’ascens al Grossvenediger (el gran Venecià). El 4rt cim dels alps austriacs amb 3660 mts.
Pugem al cim i aprofitem per a saltar a la vall de Zettalúnitzach, que ens durà al 3er refugi: el Johannis Hutte.
Podem fer nit aquí o seguir avall per Dorfer Tal fins a Hinterbichl.
Des d’aqui podem tornar caminant al cotxe (uns pesats 30 mins.) o trucar a un taxi.

PictographMountain hut Altitude 7,228 ft

Rostocker Hutte

Westlicher Simonyspitz (3488 mts.)