Langtang Valey, Pangen Dopku (5928m), Nepal

Photo ofLangtang Valey, Pangen Dopku (5928m), Nepal Photo ofLangtang Valey, Pangen Dopku (5928m), Nepal Photo ofLangtang Valey, Pangen Dopku (5928m), Nepal

November 7, 2015
November 2015

near Kyangjing Gumba, Central Region (Nepal)

28/02/2015
(ES) Intento de ascensión al Pangen Dopku (5.928m)
Salimos de Kyanging Gompa en dirección SE, el rio no está congelado, por lo que tenemos de descalzarnos para cruzarlo. Un corredor con nieve increíble y una inclinación de unos 35º nos lleva hasta la base de un cuello. Debido al mal tiempo no disponemos de un segundo día para realizar la segunda parte de la ascensión (unos 950m de desnivel con secciones de hasta 45º). Sigue esperando a que alguien sea el primero en subir por aquí. Realizada con el equipo de Himalaiaski, durante el rodage de su primer documental.

Si desea realizar el recorrido acompañado de uno de nuestros guías no dude en contactar a info@b4experience.com

Si quieres mejorar tu técnica para realizar actividades en la montaña de forma más segura puedes ver nuestros cursos online y presenciales: www.b4experience.com

(ENG) Attempted ascent to Pangen Dopku (5,928 m)
We leave Kyanging Gompa heading SE, the river is not icy so we have to take off our shoes to cross it. A couloir with incredible snow and a drop of about 35º brings us to the base of a neck. Due to bad weather we do not have a second day to do the second part of the ascent (about 950m of unevenness with sections of up to 45º). Keep waiting for someone to be the first to come here. Made with Himalaiaski's team, during the filming of his first documentary.

If you want to do the tour accompanied by one of our guides, do not hesitate to contact info@b4experience.com

If you want to improve your technique to carry out activities in the mountains more safely, you can see our online and face-to-face courses: www.b4experience.com