Lakmos Mt, Anthohori-Sikier 2140m ( Λάκμος, Ανθοχώρι - Σικιέρ 2140μ )

Photo ofLakmos Mt, Anthohori-Sikier 2140m ( Λάκμος, Ανθοχώρι - Σικιέρ 2140μ ) Photo ofLakmos Mt, Anthohori-Sikier 2140m ( Λάκμος, Ανθοχώρι - Σικιέρ 2140μ ) Photo ofLakmos Mt, Anthohori-Sikier 2140m ( Λάκμος, Ανθοχώρι - Σικιέρ 2140μ )

April 21, 2021
August 2020

near Anthochóri, Epirus (Greece)

Λάκμος, Ανθοχώρι- Κοιλάδα Σικιέρ Γιαννάκη - Σικιέρ 2140μ, Ορειβατικό Ski.

Διαδρομή ορειβατικού ski για την κορυφή του Λάκμου, Σικιέρ 2140μ. Η διαδρομή προσφέρει 420μ. απρόσκοπτης κατάβασης εντός της κοιλάδας Σικιέρ-Γιαννάκη ( 2050μ-1630μ ) σε αλπικό περιβάλλον, και συχνά με καλή ποιότητα χιονιού λόγω του Βόρειου προσανατολισμού της. Εάν η χιονοκάλυψη το επιτρέπει, η κατάβαση μπορεί να συνεχιστεί, αλλά χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθ' ότι ακολουθεί χάραξη χωματόδρομου. Η τελική προσέγγιση της κορυφής από του αυχένα σε υψόμετρο 2050μ., πραγματοποιείται δίχως πέδιλα, καθ 'ότι η μορφολογία και ο προσανατολισμός της δεν ευνοούν την χιονοδρομία.

Η διαδρομή ξεκινά από το Ανθοχώρι ( 1040μ ) και ακολουθώντας νότια πορεία σε μονοπάτι αλλά και τμήμα χωματόδρομου, φτάνει στην είσοδο της Κοιλάδας ( 1630μ ) που σχηματίζεται μεταξύ των κορυφών Γιαννάκη και Ράχης Σικιέρ.

Η διάσχιση της κοιλάδας αποτελεί ένα από τα ομορφότερα ίσως σημεία του εκτεταμένου συγκροτήματος του Λάκμου. Διασχίζοντας την, διαφοροποιείται της χαράξεως του θερινού μονοπατιού και κινείται στο αριστερό τμήμα της κοιλάδας προκειμένου να προσεγγίσει την βάση της Σικιέρ σε αυχένα σε υψ. 2050μ. Όπως προαναφέρθηκε, η τελική προσέγγιση της κορυφής ( 2140μ.) πραγματοποιείται χωρίς πέδιλα, καθ' ότι η μορφολογία όπως και ο προσανατολισμός της ( Νότιος-ΝότιοΔυτικός ), δεν ευνοούν την χιονοδρομία. H αναγκαιότητα χρήσης crampons-piolet είναι πιθανή.

Κατά την επιστροφή πραγματοποιείται κατάβαση εντός της κοιλάδας, ακολουθώντας κοινή με εκείνη της ανάβασης χάραξη. Το πεδίο παρουσιάζει ήπιες σχετικά κλίσεις, καθώς και εύρος. Σε υψόμετρο 1600μ στην Βόρεια είσοδο της κοιλάδας, η κατάβαση διακόπτεται προσωρινά λόγω πρόσκαιρης ανωφέρειας. Ακολουθώντας χωματόδρομο με ήπια κλίση και μικρή υψομετρική διακύμανση, προσεγγίζουμε οροπέδιο με στάνη σε υψ. 1600μ. Από το σημείο αυτό δυνάμεθα να συνεχίσουμε την κατάβαση για όσο η χιονοκάλυψη επιτρέπει.

Επισημάνσεις:
-Στην παρούσα καταγραφή ( Μάρτιος 2021 )συναντήθηκε χιονοκάλυψη από υψομέτρου 1430μ.
-Οι διαδρομές ορειβατικού ski απαιτούν γνώσεις ασφαλούς κίνησης σε χειμερινό πεδίο, γνώσεις διάγνωσης κινδύνου χιονοστιβάδας καθώς και τον κατάλληλο εξοπλισμό.
-Η διαδρομή ακολουθεί την σήμανση ( spray κόκκινου χρώματος σε βράχους ή και μεταλλικές πινακίδες epirus trail ) από σημείο ελαφρώς ψηλότερα του Ανθοχωρίου και μέχρι την είσοδο της κοιλάδας Σικιέρ-Γιαννάκη.

Συνολική απόσταση: 15,3 χλμ.
Θετική Υψομετρική: +1.100μ.

Χρήστος Λάμπρου
Γρηγόρης Τζομάκας

Παρατηρήσεις:

Κοινή εν μέρει χάραξη με την παρούσα διαδρομή αλλά με προορισμό την Τσουκαρέλα, και ανάβαση σε θερινές συνθήκες μπορεί να βρεθεί στον παρακάτω διασύνδεσμο:

Ανάβαση σε θερινές συνθήκες και διάνυση του συνόλου της Ράχης Σικιέρ μπορεί να βρεθεί στον παρακάτω διασύνδεσμο:

Ακολουθούμε ίχνος ρεματιάς προς τα ΝΑ, κερδίζοντας ύψος με κλίση. Στρεφόμαστε δηλαδή ελαφρώς προς το αριστερό τμήμα της κοιλάδας.

Το σηματοδοτημένο μονοπάτι σε θερινές συνθήκες περνά ανάμεσα σε χαρακτηριστικό άνοιγμα βράχων και ανέρχεται με δυο καγκέλια στην επόμενη λάκκα. Υψ. 1810μ. Για την συγκεκριμένη χειμερινή διαδρομή αγνοούμε από το σημείο αυτό και έπειτα την θερινή χάραξη του μονοπατιού. At 39.69269N, 21.13679E

Ανθοχώρι Μετσόβου. Υψ. 1040μ Εκκλησία, ταβερνείο και λιθόκτιστη πηγή.

Τσιμεντένια Δεξαμενή στο ψηλότερο σημείο του χωριού. Κτηνοτροφικό μονοπάτι ξεκινά από εδώ και ανεβαίνει στην θαμνώδη πλαγιά. Εναλλακτικά συνεχίζουμε επί του εγκάρσιου τσιμεντόδρομου και διακρίνουμε σήμανση μονοπατιού Δυτικότερα. At 39.73181N, 21.13394E

Το διάσελο Τσουκαρέλας-Σικιέρ. Υψ. 2020μ. Σε θερινή περίοδο συναντάμε σήμανση με κόκκινο spray και πινακίδες που οδηγούν στο Ανθοχώρι.. At 39.68581N, 21.13553E

Egkatalimeni Potistra

Σημείο με εγκαταλειμμένη ποτίστρα επί του κτηνοτροφικού μονοπατιού. At 39.73031N, 21.13281E

Fokies gia Εpistrofi

Σημείο στην βόρεια είσοδο της κοιλάδας, όπου στην επιστροφή θα χρειαστεί να ξαναπεράσουμε φώκιες προκειμένου να διανύσουμε την απόσταση μέχρι την στάνη όπου επανέρχεται η κατωφέρεια. Υψ. 1600μ.

Γήπεδο στο ΝΑ άκρο του χωριού. Υψ. 1090μ. Πρόσβαση με ασφαλτόδρομο. Κατευθυνόμαστε Δυτικά και μετά από δεξαμενή ανερχόμαστε σε πλαγιά με πουρνάρια. Ο ασφαλτόδρομος εντός 300μ ολοκληρώνεται. Συνέχεια προαιρετικά με όχημα επί χωματόδρομου που κερδίζει ύψος με μεγάλες παρακάμψεις.

Haraktiristikos Vrahos

Χαρακτηριστικός βράχος στην είσοδο της κοιλάδας.

Kilada Sikier-Gianaki 02

Σημείο στην κοιλάδα Σικιέρ-Γιαννάκη.

Kilada Sikier-Giannaki 01

Σημείο εντός της κοιλάδας Σικιέρ-Γιαννάκη. Υψ 1720μ. Παραμένουμε στο κέντρο της κοιλάδας.

Σημείο εντός της κοιλάδας Σικιέρ-Γιαννάκη. Υψ. 1880μ.

Kilada Sikier-Giannaki 04

Σημείο στην κοιλάδα Σικιέρ-Γιαννάκη σε υψ. 2000μ. Τελική ανάβαση για τον αυχένα.

Υψ. 1390μ. Προσεγγίζουμε χωματόδρομο και τον ακολουθούμε για 3,1 χλμ. Νότια κατεύθυνση. At 39.72244N, 21.13038E

ND Rahi-Plagia Sikier

Ανάβαση χωρίς πέδιλα στην ΝΔ ράχη-πλαγιά της Σικιέρ. Η μορφολογία, και ο Νότιος προσανατολισμός δεν εύνουν την χιονοδρομία. Ενδεχομένως ανάγκη χρήσης crampons-piolet.

Ο χωματόδρομος ολοκληρώνεται σε υψ.1600. Πολύ μικρή υψομετρική διακύμανση προκειμένου να εισέλθουμε στο κέντρο της εντυπωσιακής κοιλάδας Σικιέρ-Γιαννάκη. At 39.70400N, 21.13994E

Orio Hionokalipsis Martios 2021

Κατά την συγκεκριμένη καταγραφή το όριο της χιονοκάλυψης βρίσκονταν σε υψόμετρο 1430μ. Σημείο όπου αρχίζει η διαδρομή με ski. Συνεχίζουμε με φώκιες επί του χωματόδρομου μέχρι την είσοδο της κοιλάδας ( 1600μ ).

Agnooume Paradromo

Αγνοούμε παράδρομο που ανηφορίζει προς τα ΒΔ. At 39.71152N, 21.13432E

Prokorifi

Προκορυφή της Ράχης Σικιέρ.

Sikier 2140m

Σικιέρ 2140μ. Δεν παρατηρείται υψομετρικός στύλος, At 39.68772N, 21.14180E

Simvoli Monopation

Συμβολή του μονοπατιού που ξεκινά από την δεξαμενή με εκείνο που ξεκινά από το κέντρο του χωριού. Συνεχίζουμε προς νότο κρατώντας το δασύλλιο στα δεξια μας. At 39.73001N, 21.13232E

Sinehia me Ipia Klisi

Συνεχίζουμε εντός της κοιλάδας με ήπια κλίση. Κατεύθυνση Ν-ΝΑ σε εύκολο πεδίο.

Stani / Dasilio

Διασχίζουμε λάκκα με διάσπαρτα δέντρα, στάνη και δασύλλιο πεύκων στα δεξιά ( Δ ). Υψ. 1190μ, Συνεχίζουμε Νότια ανηφορίζοντας παράλληλα του δασυλλίου. At 39.72913N, 21.13228E

Stani

Στάνη σε υψόμετρο 1600μ επί του χωματόδρομου. Λίγα μέτρα προς τα ΒΑ επανέρχεται η κατωφέρεια κατά την επιστροφή.

Διασχίζουμε τον χωματόδρομο και συνεχίζουμε Νότια σε αρχικά σηματοδοτημένο μονοπάτι. Αρκετές χαράξεις. Στοχεύουμε χαρακτηριστικό δέντρο ψηλότερα. At 39.72713N, 21.13142E

Διασχίζουμε τον χωματόδρομο πλησίον χαρακτηριστικού δέντρου ( υψ. 1350μ ). Συνεχίζουμε Νότια σε ασαφές μονοπάτι σε γυμνή πλαγιά. Ελαφρώς παράλληλα και αριστερά ( Ανατολικά ) συναντάμε καλύτερη χάραξη. At 39.72370N, 21.13050E

Τσουκαρέλα 2295μ, υψηλοτέρα κορυφή του όρους.

Vorio Anigma Kiladas Sikier-Giannaki

Είσοδος-έξοδος της πολύ όμορφης κοιλάδας Σικιέρ-Γιαννάκη. Άνοιγμα προς Βορρά. Πυκνή σηματοδότηση με αρκετούς χρωματισμούς. Ε4 και Epirus Trail. Συνεχίζουμε Νότια διασχίζοντας αρχικά όγκους βράχων.

Αfhenas 2050m

Αυχένας με μικρό πλατό σε υψόμετρο 2050μ, Δυτικά της κορυφής της Σικιέρ. Από το σημείο αυτό προσφέρεται όμορφη απρόσκοπτη κατάβαση μέχρι την είσοδο της κοιλάδας στα 1620μ. 430μ υψομετρικής κατάβασης.

• Photo of D Tosidis
    D Tosidis Feb 15, 2023

Σούπερ μέρος, σουπερ συνθήκες, σουπερ καταγραφή και πληροφορίες. Ευχαριστούμε πολύ!