La Molina - La Tosa - Masella

March 15, 2024
March 2024

near La Molina, Catalunya (España)

Duríssima pujada a La Tosa mirant prou recte amunt des de La Molina. Avui les dues pistes estan tancades per manca de neu (com tot aquest hivern?) el que em permet posar-me pel mig sense perills ni molésties a esquiadors (no n'hi ha cap), allà on es separen enfilo per una torrentada, terreny obligadíssim i molt dret, faig un gran esforç fins al primer wp, on el terreny suavitza i, a mes, ja es poden fer llaçadesmes cómodes, el track deriva a l'esquerra i ràpidament em trobo amb la pista, tot i que avui sense esquiadors, jo em torno a posar pel bosc, intento anar flanquejant per allunyar-me però es del tot improductiu doncs es pot sortir del bosc però s'ha d'anar cap amunt, de nou em toca fer un gran esforç, avui a les pistes no queda res de la neu que va caure fa uns 3 dies (els esquiadors famolencs se la van menjar!) però en aquest bosc hi ha un bon gruix de neu (mes humida que pols) que em fa suar de valent, al segon wp ja he sortit del bosc i em trobo a les grans comes de la part alta, amb altres condicions de neu tot pot ser molt diferent.

A la segona pujada a la Tosa arribant a la cota 2035 ("la feixa") em poso dins del bosc, altre cop vaig seguir una traça que en va portar directament a k'antena de dalt del Cap del Bosc, avui hi ha un munt de traces i no encerto la bona i acabo liant-me per tornar a la pista d'esquí, el track que es veu a la foto es:

Finalment la gran "remada" des del coll de la Mola fins a Comabella, amb una neu molt justeta (mal estat i escasa en alguns punts) ha estat per seguir el pla inicial en que volia fer la foto de la pala baixada ahir des del Puigllançada en que es veiés lo malament de neu que estava tot el vessant oest. La pala final de l'Olímpica s'hagués pogut baixar prou be.

Dia de meteo molt variable però a estones ha plovisquejat fins i tot a dalt de tot de la Tosa, no ha nevat gens ☹

Final de la torrentada

entrada a les comes altes

El que abans era un racó solitari ara s'ha convertit en una gran pista de descens (avui sense esquiadors per manca de neu a la pista)